ارتقا آمادگی مازندانی‌ها در مقابله با بحران‌ها

همه دستگاه‌های اجرایی مازندران باید برای ارتقا آمادگی مردم برای مقابله با بحران‌ها در حوادث طبیعی و غیر مترقبه حضور فعال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران به اجرای ۵۰۰ برنامه در هفته پدافند غیر عامل در مازندران اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت خوبی برای تبیین و اطلاع رسانی در این راستا و ارتقا فرهنگ پدافند غیر عامل است.

وی بر برگزاری آموزش‌های همگانی در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و افزود: رسانه‌های جمعی و صدا و سیما، نقشی جدی و موثر در تبیین و فرهنگ سازی پدافند غیر عامل می‌توانند ایفا کنند.

استاندار مازندران بر تبلیغات میدانی، تنویر و تفهیم افکار عمومی و مشارکت مردمی در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: از ظرفیت شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها برای توسعه فرهنگ پدافند غیر عامل بهره گیری شود.

ربیع فلاح جلودار با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیر عامل، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید برای ارتقا آمادگی مردم برای مقابله با بحران‌ها در حوادث طبیعی و غیر مترقبه نقش جدی ایفا کنند و حضور فعال داشته باشند.

وی گفت: اجرای ۱۰۳ رزمایش، ۱۸۵ دوره آموزشی، ۱۴ همایش، افتتاح ۹ نمایشگاه در سطح استان، افتتاحی ۹ طرح با ماهیت پدافند غیر عمال، برگزاری ۱۰ دوره مسابقات فرهنگی و ورزشی، اجرای مراسم صبحگاه و نواختن زنگ پدافند غیر عامل در بیش از ۳۰۰۰ مدرسه و همایش تجلیل از فعالان این عرصه از جمله برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل در مازندران است.

نبوی، مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری از برگزاری دوره آموزشی برای ۸۹۷۷۶ نفر با ۵۳۸ هزار نفر ساعت در ۶ ماه نخست امسال در حوزه پدافند غیر عامل خبر داد و افزود: در ۶ ماه نخست امسال ۷۰ طرح با ماهیت پدافند غیر عامل در استان افتتاح شد.

وی از برگزاری ۱۳۰ رزمایش در شش ماه نخست سال ۹۶ در استان خبر داد و گفت:در سال ۹۵ تعداد ۱۳۴ خانه هلال و مدیریت بحران روستایی در استان راه اندازی شده است.

انتهای پیام/آ

ضرورت آموزش همگانی برای ارتقاء آمادگی مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار