فرماندار شهرضا تأکید کرد:

ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت اعتیاد در شهرستان شهرضا

فرماندار شهرضا گفت: زمانی که آمار دقیقی از اعتیاد در شهرستان داشته باشیم می‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم و طرح‌های مرتبط را اجرا کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا اظهار داشت: استان اصفهان از نظر مبارزه با مواد مخدر در جایگاه برتری نسبت به سایر استان‌ها قرار دارد و شهرستان شهرضا نیز در استان در این زمینه در جایگاه نخست قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت تهیه بانک اطلاعاتی وضعیت اعتیاد در شهرستان شهرضا، افزود: زمانی که آمار دقیقی از اعتیاد در شهرستان داشته باشیم می‌توان در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشیم و طرح‌های مرتبط را اجرا کنیم.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه نبود بانک اطلاعاتی اعتیاد در شهرستان سبب شده نتوانیم به درستی درباره میزان اثربخشی اقدامات انجام شده اظهار نظر کنیم، تأکید کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی همه مردم همکاری کنند تا موفقیت کامل به دست آید.

محمد محسنی اژیه در ادامه جلسه بیان داشت: در یک ماه گذشته 70 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان شهرضا کشف و ضبط شده که 200 گرم آن، از روانگردان‌ها بود.

وی با بیان اینکه یکی از عوامل مهم پیشگیری از اعتیاد در مدارس است، اذعان کرد: آموزش و پرورش و بهزیستی باید مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی برخی از سوداگران مرگ از دانش‌آموزان و زنان برای توزیع مواد مخدر را انجام دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرضا با تأکید بر اینکه معلمان باید دانش‌های لازم در زمینه اعتیاد و علائم جسمی و روانی ناشی از آن را بدانند، ابراز کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس قانون وظیفه دارند تا در صورت مشاهده موارد کاشت خشاش و شاهدانه در حوزه استحفاظی خود، به نیروی انتظامی یا دادستانی شهرستان اطلاع‌رسانی کنند تا با خاطیان برخورد شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.