با تلاش آموزش وپرورش عشایری؛

بازگشت دو دانش آموز عشایر باز مانده از تحصیل

با همت رئیس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان دو دانش آموز عشایری باز مانده از تحصیل به مدرسه باز گشتند.

بازگشت دو دانش آموز عشایر باز مانده از تحصیلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛منوچهر امیرتیموری، رییس آموزش و پرورش عشایری استان کرمان دلایل ترک تحصیل این دو دانش آموز عشایری را فقر مالی دانست و گفت: این دانش آموزآن بسیار علاقمند به ادامه تحصیل بودند، درس بسیار خوب آنها نتوانسته بود از تصمیم والدین مبنی بر ممانعت از تحصیل فرزندشان جلوگیری کند.

وی افزود: خوشبختانه با صحبت های که با سران ایل و خانواده این دانش آموزان انجام شد و نیز تعهداتی که اداره آموزش و پرورش عشایری داد خانواده این دو دانش آموز به ادامه تحصیل فرزندشان رضایت دادند.

امیر تیموری تصریح کرد: سعیده بلوچی دانش آموز پایه ششم با دریافت رایگان کیف و نوشت افزار راهی مدرسه شد و مقرر شد کتاب نیز به صورت رایگان در اختیار وی قرار گیرد و خاطره بلوچی دانش آموز پایه دهم نیز علاوه بر دریافت رایگان کیف و نوشت افزار، مقرر شد شهریه دبیرستان شبانه روزی وی نیز توسط اداره مرکزی تامین و پرداخت شود و این دانش آموز نیز به مدرسه باز می گردد.

وی یادآور شد: اداره آموزش و پرورش عشایری در سال گذشته بیش از 70 دانش آموز باز مانده از تحصیل را شناسایی و جذب کرده است، در سال جدید نیز در راستای انسداد مبادی بی سوادی و با هدف برقراری عدالت آموزشی، با تمام توان در حال شناسایی و جذب این دانش آموزان هستیم.

انتهای پیام/ح

بازگشت دو دانش آموزعشایری به مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار