روایت نقوی‌حسینی از نشست فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر نفت؛

زنگنه: موضع‌گیری ترامپ هیچ تأثیری بر بازار نفت ایران نداشته است

وزیر نفت گفت:موضع‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا بر بازار نفت ایران هیچ تأثیری نداشته است و ما با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.

زنگنه:موضع‌گیری ترامپ هیچ تأثیری بر بازار نفت ایران نداشته است/توتال اجرای قراردادهای خود را آغاز کرده استسیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح نشست امروز صبح این فراکسیون با زنگنه وزیر نفت گفت: در این جلسه مسائل مهم حوزه نفت و گاز کشور مطرح شد.

وی با اشاره به مهمترین موضوعات مطروحه از سوی نمایندگان در این جلسه اظهار کرد: شرایط فعلی صادرات نفت و چگونگی بازگشت درآمد حاصل از آن، شرایط فعلی تولید و چگونگی پیشرفت مراکز تولیدی و فازهای آن، وضعیت قراردادهای نفتی به ویژه با شرایط پیش آمده، خام‌فروشی، سیاست فروش نفت خام و همچنین آخرین وضعیت گازرسانی در این جلسه مطرح شد.

نقوی‌حسینی همچنین اظهار کرد: زنگنه در این نشست توضیح داد که قراردادهای نفتی تابعی از تحولات سیاسی است، بستر اقتصادی باید برای طراحان مفید و سودمند باشد و ما با همه کشورهایی که قابلیت نفتی اعم از تکنولوژیکی و بازار داشته باشند، مذاکره می‌کنیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین بیان داشت: زنگنه در این جلسه تصریح کرد که اروپا، چین، روسیه و سایر کشورها برای وزارت نفت فرقی نمی‌کند، هدف ما میدان‌های مشترک است و باید برای توسعه میدان‌های مشترک قراردادهای مختلف ببندیم.

نماینده مردم ورامین تأکید کرد: وزیر نفت همچنین بیان داشت که توتال نگفته که اگر آمریکایی‌ها اقدامی کنند، کار را ادامه نمی‌دهیم بلکه اعلام کرده اگر نظام بین‌المللی تصمیمی گرفت، ما تبعیت می‌کنیم و این موضع خوبی بود. توتال اجرای قراردادهای خود را آغاز کرده و قراردادهای دیگری هم در دستور کار است.

نقوی‌حسینی اذعان داشت: زنگنه گفت در امور داخلی و در کنار قراردادهای IPC،   پنج میلیارد دلار برای قرارداد با شرکت‌های داخلی ظرف 2 سال آینده در نظر گرفته‌ایم، قراردادهای نفتی که منعقد می‌کنیم مانند فاینانس نیست که همه چیز از کشور مقابل خریداری شود، بلکه در قراردادهای نفتی صددرصد اقدامات را شرکت‌های داخلی می‌توانند انجام دهند ولو اینکه قرارداد با کشور خارجی باشد اگرچه این موضوع بستگی به توانمندی و شاخص‌های شرکت‌‌های داخلی دارد.

وی ادامه داد: وزیر نفت در این نشست تأکید کرد که در حوزه پتروشیمی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر در بخش خصوصی هستیم، میزان صادرات 2 میلیون و 800 هزار بشکه در ماه و طی 6 ماه گذشته بوده که پول آن هم وصول می‌شود و کاملا باز می‌گردد اگرچه با برخی کشورهای محدود با مشکلاتی روبرو هستیم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: زنگنه در این نشست اعلام کرد در انتقال این پول با اروپایی‌ها هیچ مشکلی نداریم، تاکنون 1800 میلیارد تومان حواله قیر یارانه‌ای صادر شده و در اختیار قرار گرفته است.

نقوی‌حسینی با اشاره به اظهارات زنگنه نسبت به اظهارات ترامپ هم گفت: وزیر نفت تصریح کرد که موضع‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا هیچ تأثیری بر روی بازار نفت نداشته است و بازار نفت و حوزه نفت جمهوری اسلامی برای حرف‌های ترامپ هیچ ارزشی قائل نیست و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم ورامین ادامه داد: زنگنه اظهار کرد حدود 6 هزار جایگاه سوخت به صورت جداگانه و با صاحبان مستقل به نفع کشور نیست و به جهت حساسیت موضوع باید به نوعی این جایگاه‌ها، کنترل، بررسی، بازرسی و نظارت شوند و بحث برند در جایگاه‌ها نیز با این هدف صورت گرفته است تا کیفیت بنزین کنترل شود.

وی تأکید کرد: وزیر نفت در ادامه جلسه درباره جذب نخبگان هم گفت: ما مکانیزم دقیقی برای جذب نخبگان داریم و تردیدی در استفاده از آنها نیست.

نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: وزیر نفت در این نشست همچنین تصریح کرد ما برای پرداخت بدهی‌ها به بانک مرکزی هم فعلا هیچ برنامه‌ای نداریم، در بحث گازرسانی نیز با کمبود مالی روبرو هستیم و الا کار را با قدرت ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

توضیحات زنگنه درباره بازار نفت در فراکسیون نمایندگان ولایی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
چرا دروغ میگی.تازه خوب هم بشه سودش میره توجیب یه عده کارمند.
Germany
عبدالله
۲۰:۰۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
راست میگی؟
United Arab Emirates
saeed
۱۴:۲۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
از زمانی که اومده به وزارت نفت استخدامی صفر شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
باید اقتصاد امریکا را شکست دهیم
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۳:۱۲ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
برخی از مسئولین فکر می کنند اگر صحبت نکنند ، دیگران احتمالا فکر می کنند ایشان -هستند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۳۰ مهر ۱۳۹۶
باید در جنگ نفتی آمریکا را شکست دهیم
آخرین اخبار