استاندار آذربایجان شرقی ؛

واگذاری ۲۸ واحد تولیدی آذربایجان شرقی ‌براساس اصل ۴۴

استاندار آذربایجان شرقی بر حذف قوانین زائد موجود بر سر راه تولید و بخش خصوصی تاکید و گفت: ۲۸ واحد تولیدی آذربایجان شرقی ‌براساس اصل ۴۴ واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش استاندار آذربایجان شرقی در سی و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی بر حذف قوانین زائد موجود بر سر راه تولید و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنی وضع قوانین جدید نیست، بلکه باید قوانین زاید و مزاحم تولید را حذف کنیم.

وی با اشاره به اینکه در آذربایجان شرقی 28 واحد براساس اصل 44 واگذار شده که از این تعداد 21 واحد مشکل‌دار است، افزود: باید این مشکلات را آسیب‌شناسی کنیم چرا که قرار بود با این اصل 44 اقتصاد را مردمی کنیم و شکوفاتر شود ولی برعکس شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اگر در واگذاری، ساختار اقتصادی، روش یا هر چیز دیگری اشکال وجود دارد باید آن را آسیب‌شناسی کرده و راهکار و راه حل مورد نیاز را مورد استفاده قرار دهیم، ابراز داشت: باید پیشنهادات خود را از شورای گفت‌وگو برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار در به تهران ارائه دهیم و با استدلال کامل از آن دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه رتبه ایران در کسب و کار 120 از 189 است در حالی که همین گرجستان در رتبه 16 قرار دارد که موفقیتشان به دلیل حذف قوانین است نه وضع قوانین! ادامه داد: هر دستگاه باید مسئول و کارشناسی را برای بهبود فضای کسب و کار در ادارات معرفی و منصوب کند و با مردم هم در ارتباط باشد.

خدابخش افزود: این مسئول باید موظف شود با ارتباطی که با مردم دارد موانع و قوانین زاید را شناسایی و با هماهنگی مدیر برطرف کند که همین قدم‌های کوچک کم‌کم منجر به بهبود فضای کسب و کار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا بسیاری از قوانین زاید حذف شده است ابراز داشت: مثلاً در برق دیگر قبوض حذف شده و در دنیا با سیستم‌های پیش‌پرداخت برق را خریداری و مصرف می‌کنند که همین اقدام یکی از کوچک‌ترین گام‌ها برای بهبود فضای کسب و کار و رفع بروکراسی اداری است.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان از همراهی دادگستری استان در رفع موانع تولید تقدیر کرد: دادگستری استان انصافاً فراتر از انتظار در موضوع اقتصاد مقاومتی کمک کرده که باید از همراهی حجت الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/ش

۲۸ واحد تولیدی آذربایجان شرقی ‌براساس اصل ۴۴ واگذار شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.