خراسان رضوی، استان برتر در بهبود فضای کسب و کار

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: در چارچوب اجرای طرح پایش ملی محیط کسب و کار از سوی اتاق های بازرگانی، تعاون و اصناف در سطح کشور، این استان سومین استان برتر کشور در بهبود فضای کسب و کار شناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رسولیان افزود: این ارزیابی وضعیت استانها را در بهار امسال نسبت به زمستان پارسال بر مبنای 28 شاخص در حوزه محیط کسب و کار بررسی کرده است.

وی گفت: هر استان به تناسب ظرفیت ها و شرایط با تعداد مشخصی از نمونه آماری ارزیابی شد و در این چارچوب وضعیت خراسان رضوی با 289 نمونه و واحد تولیدی و اقتصادی در سه حوزه کشاورزی، صنعتی و خدماتی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی گفت: این استان بعد از تهران و اصفهان بیشترین تعداد نمونه های مورد بررسی را داشت. در این بررسی که نتایج آن اخیرا منتشر شد از نظر میزان رشد خراسان رضوی بعد از استانهای اردیبل و گلستان بیشترین رشد را در بهبود فضای کسب و کار در کشور در بهار امسال نسبت به زمستان پارسال داشته است.

رسولیان افزود: در ارزیابی کلی از نظر فضای کسب و کار در سطح کشور نیز خراسان رضوی بعد از گیلان و فارس رتبه سوم بهترین فضای کسب و کار را در کشور کسب کرده است. خراسان رضوی در وضعیت موجود فضای کسب و کار و نیز در میزان رشد بهبود فضای کسب و کار رتبه خوبی دارد.

وی گفت: بر اساس همین ارزیابی دشواری تامین مالی در بانک ها و گره های موجود در فرآیندهای اداری دستگاهها و نهادهای مختلف از جمله موانع موجود درحوزه کسب و کار است.

انتهای پیام// م.م

خراسان رضوی رتبه برتر در بهبود کسب و کار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.