دختر ۱۴ ساله بلژیکی مظنون به عضویت در داعش، به همراه نوزادش بازداشت شد

دادستانی بروکسل اعلام کرد یک دختر نوجوان بلژیکی مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش به همراه نوزادش در ترکیه بازداشت شد.

دختر ۱۴ ساله بلژیکی مظنون به عضویت در داعش، به همراه نوزادش بازداشت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دختر نوجوان بلژیکی مظنون به عضویت در یک گروه تروریستی به همراه نوزادش در ترکیه بازداشت شد.

دادستانی بروکسل روز شنبه اعلام کرد این دختر ۱۴ ساله بلژیکی -که مقامات بروکسل احتمال می‌دهند به یک گروه تروریستی فعال در سوریه پیوسته است- اواخر ماه مه ناپدید شده بود و دهم اکتبر به اتفاق نوزاد تازه متولد شده خود بدست نیرو‌های پلیس ترکیه بازداشت شد.

فان ویمرش، سخنگوی دادستانی بروکسل، اعلام کرد این دختر نوجوان که دهم اکتبر در ترکیه بازداشت شده بود در حال حاضر در خاک بلژیک به سر می‌برد.

رسانه‌های بلژیک گزارش دادند این دختر نوجوان که از ساکنان اوکل در منطقه بروکسل است، اواخر ماه مه در حالی که باردار بود خاک بلژیک را ترک کرد تا به همراه یک مرد مظنون و دختر سه ساله این مرد به سوریه برود.

طبق اعلام خبرگزاری بلژیک، ظاهرا این دختر نوجوان تحت تاثیر خواهر بزرگتر خود که مدتی را در صفوف داعش در سوریه جنگیده و در بازگشت به بلژیک بازداشت شده، قرار داشته است.

نتایج تحقیقات نهاد‌های ضدتروریسم در اروپا حاکی از آن است که در چند سال اخیر هزاران تن از شهروندان اروپایی به سازمان‌های تروریستی مثل جبهه النصره یا گروه تروریستی داعش در عراق یا سوریه پیوسته‌اند. این افراد عمدتا از اتباع بلژیک، فرانسه، دانمارک، آلمان، هلند و انگلیس هستند، اما در میان کشور‌های اتحادیه اروپا بلژیک به نسبت جمعیت خود، بیشترین شمار عناصر تروریستی را دارد که برای جنگ به سوریه یا عراق رفته اند. بازگشت احتمالی این افراد از عراق یا سوریه به کشور‌های خود، مقامات اروپا را نگران کرده است.

انتهای پیام/

بازداشت نوجوان بلژیکی وابسته به داعش در ترکیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار