با رعایت اصول علمی، پسته رفسنجان همچنان پایدار خواهد ماند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت :اگر کشاورزان شهرستان رفسنجان در مسير كاشت تا برداشت محصول پسته علمی کار کنند بر مسائل و مشكلات پیش روی فائق می آیند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حسین رضایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت : در راستای پایداری پسته رفسنجان وامید به تولید بهینه در سال‌های آینده، توصیه‌های علمی کشاورزی حائز اهمیت بالایی است.

وی افزود: بعضی پیام‌ها که نشر می‌یابند موجب ناامیدی مردم و کشاورزان می‌شود در حالیکه همواره باید امید را در مردم زنده کنیم.

رضایی با بیان اینکه امسال با وجود خسارت پوکی باز هم از سال ۹۳ تولید محصول بیشتر شده است، افزود: خوشبختانه میزان تولید سال جاری به اندازه سال ۸۶ رسید.

وی با اشاره به اینکه مردم در حال به روز شدن هستند و به مسائل علمی روی آورده اند، تصریح کرد: اگر به همین شیوه برنامه علمی را در کار خود بگذارند و ترویج مسائل علمی در کشاورزی صورت گیرد، تولیدمان را در شهرستان پایدار نگه می‌داریم.

وی با اشاره به اینکه نوسانات تولید در محصول پسته امری عادی و ناشی از تغییرات شرایط اقلیمی است، اذعان داشت: با توجه به اهمیت اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، باغداران را بایستی به تغییر روش آبیاری از سنتی به مدرن توصیه و ترغیب کرد.

وی با توضیع اینکه امسال تولید در مناطق مختلف بیشتر از سال گذشته بوده است افزود: اصولی کارنمودن در فرایند کاشت، داشت و برداشت را می‌توان عامل موفقیت در کار باغداری دانست.
انتهای پیام/ی

اصولی کردن باغات پسته موثر بر تولید محصول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار