افزایش برداشت حبوبات از مزارع خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: 11هزار و 84 تن حبوبات در سال زراعی 95 از مزارع استان خراسان شمالی تولید و برداشت شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی سطح زیر کشت حبوبات این استان در سال را 17 هزار و 680 هکتار عنوان کرد و افزود: حبوبات دیم استان خراسان شمالی شامل عدس و نخود و حبوبات آبی شامل لوبیا است.

محمد نقی کاظمیان گفت: سطح زیر کشت نخود در سال زراعی جاری، 6 هزار و 333 هکتار با عملکرد 550 کیلوگرم در هکتار، عدس 8 هزار و 781 هکتار با عملکرد 500 کیلوگرم در هکتار و لوبیا 2 هزار و 141 هکتار با عملکرد 1.5 تن در هکتار بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون برداشت حبوبات آبی از مزارع این استان به اتمام رسیده اما در مانه و سملقان تا دو هفته آینده برداشت آن ادامه دارد.

به گفته کاظمیان کشت حبوبات دیم اواخر زمستان و برداشت آن در مرداد ماه و حبوبات آبی کشت بهاره آن در اردیبهشت ماه و برداشت آن اواخر مهر ماه است.

خراسان شمالی 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که سالانه بیش از دو میلیون و 500 هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی تولید می شود.

انتهای پیام/آ

برداشت بیش از 11 هزار تن حبوبات از مزارع استان خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.