مسئول بعثه نهاد رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی

وحدت بین شیعه و سنی باید در مراسم اربعین حسینی حفظ شود

باید وحدت بین شیعه و اهل سنت در این سفرها حفظ شده و از به کار بردن هر حرف و توهین خودداری شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  حجت‌الاسلام مجتبی اوحدی مسئول بعثه نهاد رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی در نشست خبری گفت : از آن جایی که در بحث اربعین حسینی همه مذاهب حضور داشته و 50 درصد موکب‌های عراقی را اهل سنت تشکیل می‌دهند باید وحدت را مدنظر داشت.


وی افزود: دشمن هر لحظه بررسی می‌کند و از هر حرکت کوچک حاشیه‌سازی می‌کند و در این واقع دشمن برای همایش اربعین حسینی که در دنیا بی‌نظیر است تمرکز کرده است.


مسئول بعثه نهاد رهبری در حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: تا حد امکان بانوان مسن در این سفر شرکت نکرده تا دچار مشکل نشوند و باید تلاش کرد تا نماز اول وقت در این همایش بزرگ اربعین حسینی مدنظر قرار گیرد.


اوحدی افزود: باید در این سفر وحدت مسلمانان حفظ شده و یکدگیر را گرامی بدارند و زائران با جیب خالی به این سفر نروند چراکه بعد از اربعین موکب‌ها جمع‌آوری شده و تنها چیزی که رایگان است پذیرایی و غذا بوده که آن هم تا عصر روز اربعین است.


وی با بیان اینکه جدا شدن از گروه و جمعیت مشکلاتی به هر همراه دارد اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که عراقی‌ها در موکب‌ها و غیر موکب‌ها با آن برخورد می‌کنند توهین زائران ایرانی به عکس شهدای عراقی است چراکه بیشتر آنها در جنگ با ایران کشته شده و به ظاهر ما شاید آنها شهید محسوب نشوند اما نباید به هیچ وجه توهینی صورت گیرد.


اوحدی افزود: در این سفر زائران نباید صرفاً به عنوان یک پیاده‌روی شرکت کنند بلکه باید با هدف آشنایی بیشتر با اهل بیت(ع) در این راهپیمایی حضور یابند.
انتهای پیام/ک

50 درصد موکب‌های عراقی را اهل سنت تشکیل می‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.