دانستنی‌های علمی پزشکی؛

چه مواد غذایی دندان‌ها را زرد می‌کنند؟ / بیماران مبتلا به آسم در این مکان‌ها ورزش نکنند/ با این ویتامین جوان بمانید/ خطری پنهان که نوزادان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نوشیدنی هایی که باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندان ها می شوند

چای و قهوه، هر 2 سرشار از تانینس هستند و به همین دلیل است که یکی از عوامل لکه‌دار شدن دندان‌ها محسوب می‌شوند. اگر می‌خواهید بدون اینکه مجبور شوید چای و قهوه را کنار بگذارید، از لک‌شدن دندان‌هایتان پیشگیری کنید، دندانپزشکان توصیه می‌کنند از فنجان‌های درپوش‌دار استفاده کنید. قبلا توصیه می‌شد با نی، قهوه یا چای بنوشند، البته می‌توانید این کار را انجام دهید اما به شرط آنکه اهمیتی به چین‌ و چروک‌های دور دهانتان ندهید.

نوشیدنی که باعث لکه دندان می شود/علت حالت تهوع بعد از غذا چیست؟/ نکته ای برای برای جوان ماندن/خطری که در زمان خواب، نوزاد را تهدید می کند!
سرگیجه در این افراد بیشتر شایع است

شایع‌ترین علت سرگیجه در افراد زیر 50 سال وارد شدن ضربه به سر است. معمولا این سرگیجه‌ها با میگرن همراه است. در افراد سالمند، علت این سرگیجه‌ها معمولا فرسودگی سیستم تعادلی موجود در گوش میانی است و با بالا رفتن سن، احتمال بروز آن بیشتر می‌شود، در افراد سالمند، نیمی از موارد بدون هیچ علت مشخصی بروز می‌یابد. برخی ویروس‌ها که روی گوش اثر می‌گذارند، سبب التهاب عصبی گوش داخلی می‌شوند یا باعث اختلال در عملکرد شریان‌های کوچک این ناحیه می‌شوند و سرگیجه ایجاد می‌کنند.

با این چای از یبوست راحت شوید

چای برگ سنا حاوی ترکیباتی به نام آنتراکوئینون است که به عنوان مسهل عمل می کنند. علاوه بر این، یافته ها نشان می دهند که سنا راه بسیار مؤثری برای پاکسازی روده قبل از کولونوسکوپی (شیوه درمانی که برای تشخیص سرطان بزرگ انجام می شود) است. قرن هاست که از دمنوش سنا برای رفع یبوست استفاده می شود. با این حال مصرف بیش از حد سنا می تواند باکتری های خوب روده را کاهش دهد.

نوشیدنی که باعث لکه دندان می شود/علت حالت تهوع بعد از غذا چیست؟/ نکته ای برای برای جوان ماندن/خطری که در زمان خواب، نوزاد را تهدید می کند!امگا ۳ چیست و چه خواصی دارد؟

برای ورزشکاران حرفه ای هم خوردن امگا ۳ باعث می شود با قدرت بیشتری به تمرین های سنگین خود ادامه دهند و کمتر خسته شوند.خوردن امگا۳ به خصوص در میانسالی باعث می شود تا ماهیچه تحلیل نرود و قوی تر بمانند. استفاده بیشتر از امگا ۳ خواص ضد التهابی داشته مثل ایبوپروفن عمل می کند.

 بیماران مبتلا به آسم و آلرژی در این مکان ها ورزش نکنند

به گفته پزشکان، این بیماران باید عامل محرک آسم یا آلرژی را در خود بشناسند. به طور مثال زمانی که میزان ذرات گرده و مواد آلرژی‌زا در هوا بالاست باید در محیط‌های سرپوشیده و داخل ساختمان با پنجره‌های بسته ورزش کنند. همچنین هنگام ورزش کردن در فضای باز از حضور در مناطقی با سطح بالای مواد آلرژی‌زا همچون پارک‌ها و نواحی پرترافیک خودداری کنند.

همچنین هوای خشک می‌تواند در مبتلایان به آسم حساسیت‌آور باشد در حالی که آب و هوای مرطوب ورزش کردن را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر این هنگام ورزش کردن در فضای باز بهتر است از طریق بینی نفس بکشند. پزشکان همچنین تاکید دارند در صورتی که بیمار مبتلا به آسم یا آلرژی احساس کسالت و بیماری دارد تا زمانی که علائم آلرژی در او  بهبود نیافته باید ورزش کردن را به تعویق بیاندازد.

ماده مغذی مهم برای بیماران مبتلا به تیروئید

ید برای تولید هورمون تیروئید از اهمیت ویژه ای برخوردار است. ید توسط بدن به عنوان یک ماده خام برای تولید هورمون تیروئید استفاده می شود. از این رو، کمبود ید می تواند عملکرد تیروئید را مختل سازد، زیرا بدن به اندازه کافی مواد خام برای تولید هورمون تیروئید در اختیار ندارد. این در شرایطی است که میزان بیش از اندازه زیاد ید نیز می تواند مشکل آفرین باشد و به گواتر یا بزرگ شدن تیروئید منجر شود و به طور بالقوه زمینه ساز شعله‌ور شدن و وخیم‌تر شدن بیماری خودایمنی تیروئید شود.

آیا بعد از خوردن غذا حالتان بد می‌شود؟

حساسیت غذایی برخی از غذاها مانند: صدف، آجیل یا تخم مرغ می توانند باعث فریب سیستم ایمنی شده تا آنها را به عنوان مهاجم مضر خارجی شناسایی کند. وقتی یکی از این مواد حساسیت زا را می خورید، سیستم ایمنی شما با مجموعه ای از رویدادها روبرو می شود که منجر به انتشار هیستامین و سایر مواد شیمیایی در بدن می شود. این مواد شیمیایی باعث ایجاد علائم حساسیت می شوند که شامل طیف وسیعی از مشکلات مانند: کهیر و تورم دهان و حالت تهوع می شود.

نوشیدنی که باعث لکه دندان می شود/علت حالت تهوع بعد از غذا چیست؟/ نکته ای برای برای جوان ماندن/خطری که در زمان خواب، نوزاد را تهدید می کند! 

با این ویتامین جوان بمانید

ویتامین C همچنین به بالا بردن مقاومت ایمنی بدن کمک می‌کند و به خصوص در فصول سرد برای مقاومت در برابر سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا مفید است، آلو به علت داشتن پتاسیم کافی در تنظیم فشارخون و سلامت قلب نقش دارد، ترکیبات آنتی‌اکسیدان و خنثی‌کننده رادیکال‌های آزاد آلو به همراه آثار جالب آنتوسیانین‌ها و فلاونوئیدهای آلو باعث خنثی‌کردن سموم کبدی و حفاظت از کبد می‌شوند و در نتیجه باعث عملکرد صحیح کبد و بسیاری از سوخت و سازهای بدن و حتی باعث جوان ماندن می‌شود.

اصول مراقبت از پوست در هوای آلوده

آلودگی هوا نیز در افزایش جوش های صورت می تواند موثر باشد و در روزهایی که آلودگی هوا بیش از حد استاندارد است، توصیه می شود افراد چندین نوبت در روز اقدام به شستن صورت خود کنند.

خطر پنهان در خانه که نوزاد را تهدید می‌کند

قرار دادن ملحفه درون گهواره نوزاد می تواند خطرناک باشد. چرا که ملحفه می تواند در زمان خواب نوزاد او را را در معرض خطر خفگی قرار دهد. با توجه به این مطلب جواب سوال چیست؟ نوزاد می تواند زمانی که تولد یک سالگی اش را جشن گرفت، از ملحفه استفاده کند.

با این حال باید بدانید که برخی از متخصصین اطفال، استفاده از ملحفه برای کودکان 6ماهه را نیز مشکل ساز نمی دانند. برای دور کردن نوزاد از خطرات احتمالی در زمان خواب باید زمانی که مطمئن شدید نوزاد شما قادر به کنار زدن ملحفه از روی خود است، یک ملحفه کوچک به اندازه خود کودک رویش بکشید.

نوشیدنی که باعث لکه دندان می شود/علت حالت تهوع بعد از غذا چیست؟/ نکته ای برای برای جوان ماندن/خطری که در زمان خواب، نوزاد را تهدید می کند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار