جلسه بررسی مشکلات هپکو با حضور استاندار جدید مرکزی / تجمع همزمان کارگران هپکو مقابل استانداری

جلسه بررسی مشکلات هپکو با حضور استاندار جدید مرکزی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛در حالیکه جلسه بررسی مشکلات هپکو که با حضور استاندار جدید مرکزی ،احمد پور مدیر عامل شرکت و شورای کارگری شرکت هپکو ودیگر مدیران مربوطه در استانداری در اراک برگزار شد که همزمان با این جلسه کارگران هپکو هم مقابل استانداری تجمع کردند.

آقازاده استاندار مرکزی در این جلسه با بیان اینکه دولت از همه ظرفیت ها برای حل مشکلات کاگری و شرکت هپکو استفاده می کند و کارگران هم با همدلی و حضور در عرصه تلاش و کار به بازگشت هپکو به چرخه تولید کمک کنند گفت:من قول می دهم تا پایان سال مشکلات هپکو حل شود.

آقازاده ضمن اینکه از سهامدار اصلی هپکو خواست به تعهدات خود برای پرداخت مطالبات کارگران و بدهی های شرکت هپکو عمل کنند افزود: تغییر سهامدار در صورت اجرایی نشدن تعهدات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کارگروه رفع موانع تولید تا حل مشکلات هپکو و آذراب هر دو هفته با حضور سهامدار اصلی و اعضای شورای کارگری تشکیل می شود .

در این جلسه مقرر شد حقوق شهریور کارگران هپکو تا پایان این هفته پرداخت شود .

 احمد پور سهامدار اصلی شرکت هپکو   از مذاکرات با یکی از بانک های عامل برای گشایش ال سی ( حساب اعتباری ) به منظور تامین مواد اولیه تولید حدود 800 دستگاه انواع ماشین الات راهسازی خبر داد و گفت : به زودی شاهد از سر گیری تولید در شرکت هپکو خواهیم بود.

 احمد پور در خصوص نگرانی کارگران از تعدیل نیرو هم گفت : در مجموعه مدیریتی شرکت به دنبال ایجاد تعادل بین نیروی کار و نیروی ستادی هستیم و به هیچ عنوان تعدیل نیرو نخواهیم داشت .

قولی که وزیر داد وکارگران پیگیر آن هستند

بعد از مشکلات اخیر صنایع اراک، ربیعی وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارشنبه پنجم مهرماه با دستور رئیس جمهور با سفر به اراک مشکلات شرکت هپکو و کارگران آذرآب را در چند جلسه با مسئولان استان مرکزی بررسی کرد و از پرداخت همه معوقات کارگران هپکو و آذرآب خبرداد.

ششم مهرماه فردای سفر وزیرکار به اراک، محمود زمانی قمی استاندار سابق مرکزی از اعطای ۲۷۰ میلیارد ریال وام به شرکت‌های هپکو و آذرآب و واریز ۲۵۰ میلیارد ریال به حساب کارگران این دو شرکت خبرداد.

زمانی قمی افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده و حمایت دولت خدمتگزار، بیش از ۸۰ درصد از معوقات دو واحد صنعتی هپکو و آذرآب پرداخت شد.

وی اضافه کرد: تلاش برای تسویه مابقی معوقات کارکنان هپکو با جدیت ادامه دارد و به زودی باقی مانده مطالبات هم پرداخت می‌شود.

اعتراض چندین باره کارگران هپکو

کارخانه هپکو اراک بعد از خصوصی شدن با مشکل مواجه شد و این مشکل در یک سال اخیر به حدی شد که کارگران دست به اعتراض زدند.


کارگران شرکت هپکو همچنین در سال96 درتاریخ‌های اول مهرماه ۲۹ شهریور،۲۸ شهریور ۸ شهریور، ۱۳ تیرماه،۱۲ تیرماه و ۹ تیرماه در اعتراض به پرداخت نشدن حقوقشان تجمع اعتراضی برپا کردند.

شرکت هپکو اراک بعد از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با معظلات و چندین بار اعتراض و تجمع کارگران این شرکت سرانجام با تغییر سهام دار، اول مرداد 96فعالیت مجدد را شروع کرد.

شرکت ساخت ماشین آلات راهسازی هپکو یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین واحد‌های تولیدی ماشین آلات راهسازی خاورمیانه، بعد از واگذاری به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای مواجه شد.

این کارخانه حدود ده سال پیش در سازمان خصوصی سازی کشور به بخش خصوصی واگذار شد، اما سهامدار اصلی آن نتوانست توقعات این واحد به خصوص کارگران را برآورده کند و حقوق کارگران این شرکت چندین ماه معوق شد و این امر اعتراضات چند باره کرارگران را در پی داشت.

کارگران شرکت هپکوکه مدتهابود حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده بودند چندین بار برای دریافت مطالباتشان در میدان صنعت اراک و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

بعد از این مشکلات سازمان خصوصی سازی کشور در اوایل سال ۹۶ در آگهی مزایده، سهام اصلی شرکت هپکو را از سهامدار قبلی سلب وبه شرکت هیدرو اطلس زیر مجموعه یک شرکت آلمانی واگذار کرد.

کارگران ۲ هفته به مرخصی اجباری رفتند تاسهامدار جدید زمینه را برای فعالیت مجدد فراهم کند و بعد از این تعطیلات اول مرداد ماه ۹۶ با شروع بکار مجدد کارخانه به کاربازگشتند.

انتهای پیام /ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.