هیل: تایید موقعیت هسته‌ای آمریکا از سوی ترامپ، سرآغاز دوره جدیدی برای سلاح‌های اتمی است

نشریه هیل نوشت در صورتی که رئیس‌جمهور آمریکا سند آتی بررسی موقعیت هسته‌ای این کشور را تایید کند، تصمیمات راهبردی درباره سلاح هسته‌ای آمریکا اتخاذ می‌شود.

هیل: تایید موقعیت هسته‌ای آمریکا از سوی ترامپ، سرآغاز دوره جدیدی برای سلاح‌های هسته‌ای استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل نوشت: استراتژیست‌های نظامی در حال نوشتن سند بررسی موقعیت هسته‌ای آمریکا هستند که در صورت تایید ترامپ، تصمیمات راهبردی درباره تسلیحات هسته‌ای در دوران ریاست جمهور او اتخاذ خواهد شد.

در این مطلب آمده است: در شش ماه گذشته، تعدادی از استراتژیست‌های نظامی بلندپایه آمریکا به منظور نوشتن مهمترین سند نظامی این کشور یعنی «بررسی موقعیت هسته‌ای» در پنتاگون گرد هم آمده‌اند. به محض آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آن را تایید کند، تصمیمات راهبردی درباره تسلیحات هسته‌ای برای دوران ریاست جمهوری او اتخاذ خواهد شد.

به نوشته هیل، تعداد، نوع و اهداف این تسلیحات هسته‌ای و همچنین موضوعات مهمی مانند از سرگیری آزمایش تسلیحاتی زیرزمینی، طراحی و تولید ذخایر جدید تسلیحاتی، ادامه یا توقف فعالیت سامانه‌های سه‌گانه حمل سلاح هسته‌ای در این سند ترسیم خواهد شد. سند برررسی موقعیت هسته‌ای آمریکا در صورت رویداد‌هایی مانند جنگ یا انفجار‌های هسته‌ای می‌تواند تغییر کند؛ اما سه سند قبلی (در دوران کلینتون، بوش و اوباما) دست نخورده باقی ماندند.

احتمال تغییرات چشمگیر در این سند بسیار بیشتر از گذشته است؛ زیرا تهدیدهای هسته‌ای که آمریکا با آن‌ها مواجه است در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

نشریه کنگره آمریکا در ادامه ادعا کرد: روسیه و چین در حال بهبود و گسترش زرادخانه‌های هسته‌ای خود و تهاجمی‌تر شدن هستند.کشور‌های «سرکش» کره شمالی و ایران نیز در آستانه تولید کلاهک‌های هسته‌ای قابل حمل و فروش یا انتقال آن‌ها هستند. موارد دیگر تهدیدات هسته‌ای نیز فراوان است.

هیل نوشت: دو تغییر چشمگیر در سند بررسی موقعیت هسته‌ای آمریکا بسیار لازم است که به علم تسلیحات هسته‌ای مربوط می‌شوند. برای درک آن باید از تاریخچه دوران هسته‌ای آگاه باشیم. در سال ۱۹۳۹ (۱۳۱۸) انیشتین نامه‌ای به فرانکلین روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا، درباره علم تسلیحات هسته‌ای نوشت. روزولت پروژه منهتن را ایجاد کرد که ظرف شش سال منجر به تولید تسلیحات هسته‌ای شد. پروژه منهتن دو بخش نظامی و علمی داشت.

جنگ سرد که اولین جنگ هسته‌ای جهان بود، در سال ۱۹۴۷ (۱۳۲۶)، آغاز شد. در آن زمان دو پروژه منهتن به دو بخش تقسیم شد. علوم اتمی پایه (به علاوه طراحی و ساخت تسلیحات هسته ای) که تبدیل به کمیسیون انرژی اتمی شد (که اکنون وزارت انرژی است) و دیگری بخش نظامی (علوم نظامی تاثیرات تسلیحات هسته ای) که تبدیل به پروژه تسلیحات ویژه نیرو‌های مسلح شد.

پروژه تسلیحات ویژه نیرو‌های مسلح در مدت ۱۲ سال تبدیل به سازمان عظیم پروژه دفاعی شد. این سازمان همه تسلیحات هسته‌ای آمریکا را در اختیار داشت و استفاده می‌کرد، آزمایش‌های هسته‌ای انجام داد و همه راهبرد‌ها و تاکتیک‌های تسلیحات هسته‌ای را تهیه می‌کرد و کار‌های دیگری در این زمینه انجام می‌داد. این سازمان پس از مدتی تبدیل به آژانس هسته‌ای دفاعی شد. ریاست این آژانس را یک ژنرال سه ستاره بر عهده داشت که به طور مستقیم به وزیر دفاع و فرمانده کل نیرو‌های مسلح گزارش می‌داد. این آژانس حدود ۱۵۰۰ کارمند و در راس هرم وزارت دفاع قرار داشت.

آژانس هسته‌ای دفاعی آمریکا، آزمایش‌های هسته‌ای زیرزمینی انجام می‌داد و همچنین استاندارد‌هایی برای همه سامانه‌های تسلیحاتی ایجاد کرد. این آژانس کلاهک‌های هسته‌ای با قابلیت اصابت به اهداف نظامی یا صنعتی را تولید کرد و همچنین بر موضوعات هسته‌ای در وزارت دفاع نظارت داشت.

هیل در ادامه  مدعی شد: جنگ سرد ۴۶ سال به طول انجامید. ما در جنگ سرد به چندین دلیل پیروز شدیم که یکی از مهمترین آن‌ها برتری ما در آن سال‌ها در علم هسته‌ای در وزارت دفاع و وزارت انرژی بود.

کسانی که درس‌های جنگ سرد را یاد گرفتند کنترل کنندگان تسلیحاتی و فعالان ضد سلاح هسته‌ای بودند. آن‌ها پس از پایان جنگ سرد در سال ۱۹۹۱ (۱۳۷۰) دو فعالیت را متوقف کردند: آزمایش هسته‌ای زیرزمینی (که قلب شیوه علمی است) در وزارت انرژی و فعالیت آژانس هسته‌ای دفاعی در وزارت دفاع و به همراه آن علم نظامی تاثیرات تسلیحات هسته‌ای.

در انتهای این مطلب آمده است: در ۲۵ سال گذشته، قابلیت تسلیحات هسته‌ای آمریکا از نظر علمی غیرقابل دوام شده است. آمریکا برای بقای خود باید به سرعت درس‌های جنگ سرد را به یاد بیاورد. خلاصه کلام این است که بر اساس سند بررسی موقعیت هسته‌ای باید بار دیگر آزمایش‌های هسته‌ای زیرزمینی از طریق وزارت انرژی از سر گرفته شود و بار دیگر آژانس هسته‌ای دفاعی ایجاد شود.

انتهای پیام/

گزارش هیل  درباره سند بررسی موقعیت هسته‌ای آمریکا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
وقتی درک و فهم و شعور مردم دنیا بالا رفت این سلاحها هیچگونه کارایی ندارند وهر کس که دنباله رو این بساط باشد منزوی خواهد شد انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
سلام دراین سند امریکا باید به بیمان جهان بدون سلاح اتمی بابند باشد
آخرین اخبار