ثبت 80 درصد جرائم در حاشیه شهرهای اردبیل

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 80 درصد جرائم اردبیل در حاشیه شهرها به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در جلسه رسیدگی به وضعیت ساخت و سازهای غیرمجاز در اردبیل با اشاره به این که حاشیه‌نشینی یکی از عوامل مهم افزایش آسیب‌های اجتماعی است گفت: در حال حاضر 80 درصد جرائم اردبیل در حاشیه شهرها به ثبت رسیده است که این موضوع نیازمند ارائه راهکارهای اساسی و برنامه‌های منسجم است که باید مورد توجه واقع شود.

وی بیان کرد: نابسامانی‌هایی که در حواشی شهر مشاهده می‌شود بسیار بیشتر از سایر مناطق است که متاسفانه افراد حاشیه‌نشین در اردبیل تا حدی زیاد است به طوری که 150 هزار نفر حاشیه‌نشین در یک هزار و 500 هکتار از اردبیل زندگی می‌کنند علی‌رغم این که کل مساحت شهر اردبیل 6 هزار و 700 هکتار است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با هدف جلوگیری از رشد آسیب‌های حاشیه‌نشینی اجرای طرح پیشگیری از تخلفات شهری باید نهادینه شود و مسئولان و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه همکاری‌ها و مشارکت‌های لازم را با ما داشته باشند تا بتوانیم در کم‌ترین زمان ممکن خروجی‌های مناسبی در این زمینه به دست آوریم.

خدادادی گفت: از سال 92 تاکنون فقط 200 مورد ساخت‌ و ساز غیرمجاز در اردبیل شناسایی شده است در حالی که قبل از سال 92 سه هزار واحد غیرمجاز در حاشیه شهرها شناسایی شده بود.

وی افزود: فعال‌سازی واحد مدیریت پیشگیری از تخلفات شهری به عنوان راهکار اساسی در این زمینه توانست بسیار موفق عمل کند که تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم ساخت و سازهای غیرمجاز را در استان به حداقل برسانیم و در این زمینه اطلاع‌رسانی‌ها و آگاه‌سازی‌های مطلوبی داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ح

شناسایی 200 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار