از ابتدای سال صورت گرفت؛

بازدید ۸۰ هزار نفر از موزه بزرگ خراسان

مدیر موزه بزرگ خراسان گفت: حدود ۸۰ هزارنفر از ابتدای سال از موزه بزرگ بازدید داشتند که در این میان گروه‌های دانش آموزی، دانشجویی و تور‌های گردشگری حضور داشتند که نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛   محمد رکنی افزود:امروز وجود موزه بویژه موزه‌های باستان شناسی و هنر‌ی در هر شهر نماد و مظهر رشد و کمال فرهنگی مردم آن شهر محسوب می‌شود.


وی گفت: موزه‌ها نقش بزرگی در حیات، تداوم و رشد و توسعه فرهنگی و معنوی را دارا هستند. موزه‌ها در واقع به عنوان یک مرکز آموزشی، عملکرد و مکانیزم قابل توجهی دارند و می‌توانند نقش بسیار مهمی در معرفی تجارب فکری فرهنگی و هنری، القا و انتقال احساس، بینش و اندیشه ایرانی و هویت ملی داشته باشند.

مدیر موزه بزرگ خراسان تصریح کرد: کشور‌های توریست پذیر که فرهنگ گردشگری در آن‌ها نهادینه شده، مردم آن کشور دست کم یکبار در طول زندگی خود از موزه‌های ملی و منطقه‌ای کشور‌شان بازدید کردند به گونه‌ای که این امر به عنوان یک عمل ملی و وظیفه هر فرد مقیم آن کشور تلقی می‌شود.

رکنی گفت: موزه‌ها عینی‌ترین پل ارتباطی بین نسل امروز و آداب، آئین زندگی و نگرش نیاکان آن‌ها است از این رو نه تنها نباید به عنوان امری تفریحی دیده شوند بلکه می‌بایست سازو کاری تعریف شود که جوانان به خصوص دانش آموزان ارتباط تنگاتنگی با موزه‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به آمار بازدید کنندگان موزه بزرگ خراسان از ابتدای سال ۹۶ تا کنون اظهارداشت: حدود ۸۰ هزارنفر از ابتدای سال از موزه بزرگ بازدید داشتند که در این میان گروه‌های دانش آموزی، دانشجویی و تور‌های گردشگری حضور داشتند که نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است.

مدیر موزه بزرگ خراسان با بیان این مطلب که تعداد بازدید کنندگان موزه بزرگ در روز گردشگری به هزارنفر رسید گفت:این تعداد به نسبت میانگین سال‌های گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است.

رکنی خاطرنشان کرد: موزه بزرگ خراسان هم اکنون نمایشگاه ۱۴ قرن هنرو تمدن در دوره اسلامی است و با بیش از ۱۸ هزار متر مربع زیر بنای مفید اولین موزه استاندارد احداث شده در کشور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی است.
 
گفتنی است این موزه شامل بخش‌های مختلفی، چون بانک سفال، مخزن، قرنطینه، آزمایشگاه مرمت آثار، سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۱۴۰ نفر، فضای نمایشگاهی و فضای چند منظوره، آرشیو، اتاق معرفی، کتابخانه تخصصی، کافه تریای مسقف و روباز می‌شود.

انتهای پیام//ف.ج
 

بازدید حدود ۸۰ هزارنفر از ابتدای سال از موزه بزرگ خراسان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.