علیپور:

موضوع محیط زیست باید محور همه فعالیت‌ها قرار گیرد

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار گفت: موضوعات محیط زیستی نباید صرفاً پژوهشی- تحلیلی و در یک فضای بسته شکل بگیرد، بلکه باید در همه بخش ها جاری و ساری باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرالدین علیپور رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه پرداختن به موضوع محیط زیست باید محور همه فعالیت ها و اقدامات باشد، اظهار کرد: بی توجهی به این امر و عدم هماهنگی و تعامل با سایر بخش ها، باعث بروز مشکلات و معضلات محیط زیستی عدیده ای در شهر شده و تاب آوری آن را کاهش داده است.

وی افزود: به دلیل عدم رعایت ملاحظات محیط زیستی در انجام پروژه ها علی رغم ارائه خدمات و فعالیت های محیط زیستی در سطح شهر، موجب هدر رفت انرژی، سرمایه و همچنین تخریب منابع محیط زیستی شده ایم.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار در ادامه گفت: موضوعات محیط زیستی نباید صرفاً پژوهشی- تحلیلی و در یک فضای بسته شکل بگیرد، بلکه باید فرآیند تصمیم گیری، اجرا و نتیجه این مطالعات و پژوهش ها در همه بخش ها جاری و ساری باشد.

علیپور خاطرنشان ساخت: با توجه به تاکیدات شهردار تهران در دوره جدید مدیریت شهری مبنی بر الزام رعایت ملاحظات محیط زیستی در تمامی پروژه های اجرایی و عملیاتی در سطح مناطق و سازمان ها، امیدوارم شاهد اقدامات ویژه و جدی در راستای ارتقای کیفیت زندگی و محیط زیست شهری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مسائل و ملاحظات محیط زیستی در برنامه ها و فعالیت ها گامی موثر در جهت بهبود وضعیت محیط زیست و در نتیجه ارتقا سطح کیفی زندگی مردم است، گفت: رکن اصلی فعالیت‌های این مرکز باید در راستای بهبود وضعیت زیستی شهروندان باشد، چراکه افزایش مشارکت آن ها را در مدیریت شهری در پی خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست افزود: شهروندان باید اهمیت موضوع محیط زیست و نقش آن را در ارتقا سطح کیفی زندگی خود احساس کنند، به طوری که محیط زیست به مطالبه و دغدغه اصلی مردم شهر تبدیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار