اعطا در نشست خبری:

شورا تصمیمی برای تعطیلی خط 7 متروی تهران نگرفته است/ هاشمی نگفت که نجفی ممنوع التصویر است!

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد خبر تعطیلی خط 7 مترو تهران گفت: شورا تصمیمی برای تعطیلی خط 7 مترو نگرفته است.

موضوع دیوارکشی تک بعدی نبینیمببه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای پنجم شهر تهران در نشست خبری بعد از جلسه پانزدهم این شورا ابراز داشت: پیگیر قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات هستیم و در این خصوص کمیته‌ای با مسئولیت بهاره آروین عضو هیأت رئیسه شورا تشکیل شده است و در اولین جلسه این کمیته به صورت مشخص استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات بررسی گردید.

وی افزود: ارتباط بین  شهروندان و مدیریت شهری وجود دارد اما لازم است حدالمقدور مراجعات حضوری را کاهش دهیم و سیستم فناوری اطلاعات و هوشمند استفاده کنیم این امر موجب کم شدن آسیب‌های مختلف می‌شود و به رشد اعتماد عمومی می‌انجامد.

سخنگوی شورا در رابطه با گودهای ناایمن در سطح شهر اظهار داشت: همه دستگاه‌ها از جمله شورای شهر و شهرداری و وزارت راه و شهرسازی نسبت به گودهای ناایمن در سطح شهر تهران حساسیت دارند و لذا در همین خصوص کمیسیون مشترکی متشکل از دو کمیسیون شهرداری و عمران و حمل و نقل ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های ابتدایی نشان می‌دهد این گودها به چند صورت در سطح شهر وجود دارند این گودها یا مربوط به عدم صدور پروانه و یا مربوط به دعوای حقوقی و یا بعضا مواردی که از طرف مدیریت شهری چراغ سبز برای اجرای عملیات بدون مجوز به آن‌ها داده شده است و این چند حالت باعث ایجاد تعداد زیادی گودهای بزرگ و ناایمن در سطح شهر شده است.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ممنوع ‌التصویری نجفی افزود: همانطور که رئیس شورا مطرح کردند انتظار داریم رویکرد حمایتی صدا و سیما مثل 14 سال گذشته تداوم پیدا کند اما متأسفانه با وجود پوشش اخبار، پوشش خبری آنطور که مد نظر ماست اتفاق نمیفتد.

وی در رابطه با ابهام  نقل قول هاشمی پیرامون موضوع ممنوع التصویر شهردار بیان کرد: مطلبی که از شورا نقل شد اینگونه بود که وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفته بود که ما این موضوع را بررسی می‌کنیم اما منظورشان این نبوده که ممنوع‌التصویری رخ داده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر خبر تعطیلی خط 7 مترو بیان کرد: شورا هنوز به جمع‌بندی در خصوص عدم ایمنی لازم در خط 7 مترو نرسیده است و اگر به این جمع‌بندی برسد قطعا دستور تعطیلی خط 7 را در راستای توجه به سلامت شهروندان خواهد داد. هر زمان پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهداری تهران به جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل بیاید در رابطه با این موضوع اظهار نظر خواهیم کرد.

وی در رابطه با مسائل مطرح شده در فضای مجازی در خصوص پادگان 06 ابراز داشت: بررسی‌ها نشان داد که هیچگونه تخلفی در رابطه با ساخت و ساز اتفاق نیفتاده است، اما موضوع عدم رسیدگی به درخت‌ها بحث دیگری است که باید آن‌ را بررسی کنیم.

اعطا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران پیرامون موضوع حاشیه‌ساز دیوار کشی اطراف مجلس و خیابان مردم اظهار داشت: هر کدام از اعضا شورای شهر ممکن است نظرات خود را اعلام کنند اما موضع شورا صرفا از طریق رئیس شورا و یا سخنگو مطرح می‌شود.

اعطا تصریح کرد: مواضع بعضی از اعضای شورا در رسانه‌ها تشدید شده است و اغراق در آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در جلسه‌ای که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم، لاریجانی به ابهامات اعضا پیرامون دیواکشی اطراف مجلس در خیابان مردم توضیحاتی ارائه دادند اما ما هنوز اسناد و مدارک این توضیحات را ندیدیم.

اعطا با تأکید بر اینکه موضوع دیوارکشی نباید تک بعدی ببینیم افزود: توضیحات لاریجانی در رابطه با موضوعات مطرح شده به مسائل امنیتی بر می‌گردد و لذا نمی‌توانیم صرفا از زاویه میراث فرهنگی و یا مسائل این چنینی به آن‌ها بنگریم.

سخنگوی شورا اضافه کرد: رئیس مجلس شورای اسلایمی مشخصا در پاسخ به اعضای شورا مطرح کردند که این اتفاقات با مشورت مشاوران پدافند غیر عامل صورت گرفته است و جنبه امنیتی دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار