دوره پیش دبستانی، بسترساز شکل گیری هویت نوآموزان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: دوره پیش دبستانی، بستر ساز شکل گیری شخصیت و هویت نوآموزان و انتقال دهنده ی ارزش، باورها و احترام به هنجارهای اجتماعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، رضا طلا بیگی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کرمان در کارگاه آموزشی مربیان پیش دبستانی شهرستان زرند گفت: دوره پیش دبستانی، بستر ساز شکل گیری شخصیت و هویت نوآموزان و انتقال دهنده ی ارزش، باورها و احترام به هنجارهای اجتماعی است و هدف از تشکیل این کارگاه را توانمند سازی و افزایش دانش شغلی مربیان مراکز پیش دبستانی عنوان کرد.
وی با اشاره به اهمیت آموزش کودکان در دوره پیش دبستانی و آمادگی آنان برای حضور در فضای رسمی مدرسه افزود: تعامل با نوآموزان نیازمند توجه ویژه و آموزش های علمی و تخصصی است زیرا هر برخورد مربی با کودک می تواند وی را به محیط مدرسه علاقمند کند و یا سبب ایجاد دید منفی در ذهن کودک شود.
طلا بیگی تصریح کرد: آموزش در دوره کودکی باید با زبان کودکانه و در قالب فعالیت های متنوع باشد که کودک را در مسیر صحیح کسب مهارت های اجتماعی و ارتباطی قرار دهد.
وی با معرفی کتاب ها و وسایل کمک آموزشی مختلف که مورد تایید وزارت آموزش و پرورش می باشند از مربیان و مدیران مراکز پیش دبستانی خواست تا با آموزش های صحیحی که در مراکز به نوآموزان می دهند زمینه پیشرفت آنها را بیشتر کرده و باعث آماده سازی آنها برای ورود به پایه اول می شود.
انتهای پیام/ی

پیش دبستانی بستری برای آموزش کودکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار