انتخاب 25 هزار نفر به عنوان اعضای شوراهای دانش آموزی در آذربایجان غربی

25 هزار نفر به عنوان اعضای شوراهای دانش آموزی در آذربایجان غربی انتخاب خواهند شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستادهای استانی، منطقه ای و آموزشگاهی برای برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استان تشکیل شده است؛ گفت: برای برگزاری مطلوب انتخابات مذکور 3هزار و 200 برگ نمودار تشکیلات شورای دانش آموزی و 450هزار برگ تعرفه اخذ رای چاپ شده است.

این مقام مسئول گفت: دبیرستان حضرت معصومه (س) از ناحیه 2 ارومیه به عنوان مدرسه استانی انتخاب شده که با حضور مسئولین اداره کل و نمایندگانی از استانداری با اجرای مراسمی مرتبط انتخابات برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: در این انتخابات که در کلیه مدارس استان با حضور تمامی دانش آموزان به غیر از پایه های اول و دوم ابتدائی برگزار می شود، 3هزار 500 شورای دانش آموزی در مدارس تشکیل و 25هزار نفر عضو شورای دانش آموزی مدارس استان خواهد بود.

قدرت اله قاسمی با بیان اینکه شورای دانش آموزی تمرین جدی مدیریت و تصمیم گیری برای آینده کشور است گفت:دانش آموزان با ورود به این فعالیتها در واقع با اصول مدیریتی، قوانین شهروندی و انتخابات از نزدیک آشنا شده و زمینه ارتقاء حس مسئولیت پذیری در آنها شکل می گیرد.

وی افزود: شورای دانش آموزی نوعی تمرین دستیابی به دمکراسی است و این تمرین از مسیر مشورت می گذرد و این درحالیست که مشورت پذیری می تواند بسترهای رشد شخصیت اجتماعی دانش آموزان را فراهم سازد.

قاسمی تصریح  کرد: انتخابات شورای دانش آموزی از وجوه دیگری نیز قابل توجه و اهمیت می باشد از جمله آنها می توان به تمرین مشارکت مدنی، انجام کار تیمی، ترویج روحیه تعاون و همکاری، تکیه بر خردجمعی و احترام به قانون اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

چاپ 450 هزار برگ تعرفه اخذ رای انتخابات شوراهای دانش آموزی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.