مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی:

۲۳۰ هزار تن خرما از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:۲۳۰ هزار تن خرما امسال از سطح ۴۵ هزار هکتار از نخلستان‌های این استان برداشت و روانه بازار مصرف شد.

۲۳۰  هزار تن خرما از نخلستان‌های سیستان و بلوچستان برداشت شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: از مجموع ۵۵ هزار هکتار نخلستان‌های سیستان و بلوچستان ۴۵ هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

شهرکی  افزود: برداشت خرما در سیستان و بلوچستان که ۱۰۰ نوع را شامل می‌شود از اواخر تیرماه آغاز شده و هم اینک به پایان رسیده است.

وی گفت: شهرستان‌های ایرانشهر، دلگان، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، نیکشهر، قصرقند، خاش و فنوج دارای بیشترین خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان هستند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت واحد‌های بسته بندی، نگهداری و فرآوری خرمای این استان ۱۱۴ هزار تن است.

به گفته مدیر تعاون روستایی سیستان و بلوچستان امسال اجرای طرح خرید تضمینی خرما توسط دولت، دست دلالان را از روی این محصول مهم و قابل توجه این استان کوتاه کرده است.

عبدالحمید رسولی اظهار داشت: دغدغه و نگرانی کشاورزان سیستان و بلوچستان در فصل برداشت خرما زیاد بود و خرماکاران این استان مجبور به فروش محصول خود به صورت سبز و نارس به دلالان با قیمت پایین بودند.

وی افزود: با اجرای طرح خرید تضمینی خرما توسط دولت شاهد بازگشت امید و شادابی میان نخلکاران سیستان و بلوچستان هستیم، زیرا دیگر نگرانی از فروش نرفتن محصولاتشان ندارند.


تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین‌های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار هر سال توان تولید دو بار محصول را دارند.

انتهای پیام/ع

برداشت بیش از ۲۰۰ هزارتن خرما در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.