رونمایی از تراکتور جدید تا پایان سال جاری

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز گفت: مجموعه تراکتورسازی ۲۰ نوع تراکتور که هرکدام تفاوت با یکدیگر داشته را در چرخه تولید دارد که به صورت‌های تک دیفرانسیل، جفت دیفرانسیل،تراکتورهای مخصوص کارهای کوچک باغی و غیره هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ابوالفتح ابراهیمی مدیرعامل تراکتورسازی تبریز با اشاره به انتخاب کارخانه تراکتورسازی تبریز به عنوان صادرکننده نمونه در کشور اظهار داشت: پارامتر انتخاب برترین صادرکننده در کشور براساس میزان صادرات و صرفه‌‌جویی در منابع ارزی بود که تراکتورسازی در تمام این پارامترها برتر اعلام شده است.

وی با بیان اینکه در مبحث ماشین‌آلات و تجهیزات تراکتورسازی، صادرات 2 هزار محصول در سال را داریم که این مقدار برای ما قابل قبول نیست، افزود: شاید صادرات 2 هزار تراکتور از ایران به سایر کشورها برای ما پذیرفته نباشد ولی این رقم به هیچ‌وجه عدد کمی نیست که جزو پارامترهای انتخاب کارخانه تراکتورسازی به عنوان صادرکننده نمونه نیز بود.

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی با تاکید به اینکه تمام کارگران، کارشناسان و متخصصان در کارخانه تراکتورسازی و قطعه‌سازی عزم بهبود، ارتقای کیفیت و لحاظ کردن قیمت رقابتی کرده‌اند، ادامه داد: همچنین در کارخانه تراکتورسازی عزم جدی در صرفه‌جویی ارزی انجام می‌گیرد و تمام اتکاء روی توان خود کارخانه است.

ابراهیمی اذعان داشت: این کارخانه توانسته در سال گذشته با ارز حاصل صادرات خود بسیاری از نیازهایش را مرتفع سازد.

وی اخذ وجوه بدون هرگونه اتلاف منابع را یکی دیگر پارامتر انتخاب کارخانه تراکتورسازی به عنوان صادرکننده مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه نقل و انتقال وجه حاصل از صادرات بانکی و تحریم‌ها در برای کشورها باقی مانده است ولی کارخانه تراکتورسازی بدون اتلاف هرگونه منابع، تمام وجوه صادراتی را اخذ کرد.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز، تنوع بازار در صادرات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از جمله پارامترها حائز اهمیت برای انتخاب نمونه صادرات تنوع بازار بوده که کارخانه تراکتورسازی با توجه به نیاز بازار در آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و مخصوصاً آمریکا توانسته چندین نمونه به این کشورها صادر کند.

کشورهای خریدار تراکتور از ایران معتقدند محصولات ایرانی بهترین محصولات بازار است

وی با بیان اینکه قیمت‌های رقابتی تراکتورسازی در برخی کشورها از جمله آفریقا آنها را وادار به تسلیم در برابر بازار ایران کرده، تصریح کرد: تمام محصولات تراکتورسازی حاصل دست‌رنج کارگران ایرانی بوده به طوریکه ۹۰ درصد قطعات در داخل کشور ساخته می‌شود که منجر شده به چنان کیفیتی از تولید برسیم که تمام خریداران و کشورهای صادرشونده اذعان به این داشته باشند که تراکتورهای ساخت ایران بهترین محصول در بازار هستند.

ابراهیمی اضافه کرد: استقبال از تراکتورهای تولید ایران در بازار صادرات گواه کیفیت بالای این محصولات دارد.

وی با اشاره به اینکه اگرچه قیمت صادرات تراکتور از ایران نسبت به سایر رقبا کم بوده ولی از قیمت عرضه به داخل کشور بالاتر است، افزود: قیمت صادرات تراکتور از ایران به سایر کشورها و حتی کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان بالاتر از قیمت داخلی است.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین اقدامات برای جلوگیری از قاچاق تراکتور از مرزهاست زیرا این کار مستقیم قیمت‌های صادراتی در کشور را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی با تاکید به اینکه در صادرات تراکتورسازی از ایران به سایر کشورها هیچ‌گونه اجباری نیست و تمام صادرات برحسب تقاضا و درخواست کشوها صورت می‌پذیرد، بیان کرد: این میزان درخواست از کشورهای همسایه برای صادرات تراکتور افتخار بزرگی برای کشور است که با اتکاء به بازوان متخصصین محصولات با کیفیت بالا به سایر کشورها عرضه می‌شود که علاوه بر اینکه چرخه اقتصادی برای کشور را رونق می‌بخشد، می‌تواند توان ایرانی را نیز نشان دهد.

ابراهیمی متذکر شد: اگر تحریم‌های استکبار جهانی نباشد، می‌توان با داخلی‌سازی قطعات که اکنون نیز در حال انجام است، بهترین بازار فروش در داخل و خارج را داشت.

صادرات ۲ هزار دستگاه تراکتور از ایران به سایر کشورها

ابراهیمی با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 هزار دستگاه به سایر کشورها صادر شده، ابراز کرد: عمده کشورهای صادر شده عراق، افغانستان، آفریقا اعم از سودان، کنیا، اوگاندا و کشورهای متعدد دیگر است که برای نمونه به هلند چهار دستگاه ارسال شده که درخواست تقاضا دوباره ار جانب این کشور و برخی کشورهای اروپایی دیگر داده شده است.

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز خاطرنشان کرد: مجموعه تراکتورسازی ۲۰ نوع تراکتور که هرکدام تفاوت با یکدیگر داشته را در چرخه تولید دارد که به صورت‌های تک دیفرانسیل، جفت دیفرانسیل،تراکتورهای مخصوص کارهای کوچک باغی و غیره هستند.

وی اضافه کرد: تولیدات کارخانه تراکتورسازی تبریز به صورت‌های مختلف از جمله در ارومیه که ساخت تراکتورهای کوچک با قدرت پایین ۳۵ اسب بخار و تولید تراکتور با قدرت ۷۵ اسب بخار در کارخانه سنندج و خود مجموعه بزرگ تراکتورسازی تبریز ساخته می‌شود.

ابراهیمی با ابراز اینکه طرح های متعددی برای افزایش تولید انواع تراکتورها مدنظر بوده که بسته به سرعت ساخت قطعات وارد چرخه تولید خواهند شد، تصریح کرد: در حال حاضر یک نوع تراکتور با ابعاد کوچک ولی قدرت بیشتر در حال ساخت است که مراحل طراحی و قالب سازی انجام گرفته و به احتمال قوی تا پایان سال رونمایی خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از افزایش آمار واردات تراکتور به کشور اذعان داشت: زمانی میزان واردات یک تراکتور به کشور دو درصد بوده که اکنون به علت برخی سیاست‌های نادرست تعرفه‌ای در واردات تراکتور به بیش از ۸ درصد رسیده است و قطعاً با ادامه روند منجر به بیکاری افراد زیادی خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.