مشاوره رایگان اختلال خواب/کاهش عمر با خروپف

خروپف موجب کاهش ۵ تا ۱۰ سال از عمر می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آزیتا تولایی مدیر مرکز خواب بیمارستان اردیبهشت اظهار کرد: گرفتگی راه هوایی تنفسی در بدن به علل مختلفی، چون لوزه، بزرگی زبان، چاقی و عوامل دیگر رخ می‌دهد و در این زمان صدای خر و پف ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: هنگام گرفتگی راه هوایی، اکسیژن رسانی به بدن کم می‌شود و گاز‌های خونی افزایش می‌یابد و فرد به صورت ناگهانی از خواب می‌پرد.

وی افزود: خروپف سبب پریدگی مداوم از خواب در طول شب و بی حالی و بی انرژی بودن در طول روز می‌شود.

آزیتا تولایی اضافه کرد: مشکلات خواب و خروپف در هر فرد متفاوت است و کسانی که این مشکل را دارند می‌توانند با مراجعه به مرکز خواب مشکل خود را بررسی و آنرا درمان کنند.

مدیر مرکز خواب بیمارستان اردیبهشت گفت: در این مرکز به دو شیوه افرادی که مشکل خروپف دارند درمان می‌شوند، در روش اول فرد یک شب در اتاقی شبیه خانه خود در مرکز خواب استراحت می‌کند و خواب شبانه وی از طریق دوربین‌ها کنترل و بررسی می‌شود.

تولایی بیان کرد: در روش دوم دستگاه سیار تست خانگی به بدن بیمار متصل و پس از خواب شبانه در منزل، اطلاعات روی سیستم این دستگاه در این مرکز تحلیل و بررسی می‌شود.


مدیر مرکز خواب بیمارستان اردیبهشت تصریح کرد: در مرکز خواب سه شنبه‌ها از ساعت ۱۴ تا ۱۷ به مدت دو ماه از ۲۰ مهر تا ۲۰ آذر، خدمات مشاوره‌ای رایگان به مراجعه کنندگان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خروپف کردن سبب کاهش ۵ تا ۱۰ سال از عمر می‌شود، ادامه داد: درمان خرو پف از ابتلا به بیماری‌های فشار خون، دیابت و بیماری‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

تولایی تصریح کرد: کودکانی که مشکلات خواب یا خروپف داشته باشند تمرکز لازم و کافی برای یاد گرفتن ندارند و بسیاری از آن‌ها بیش فعال هستند.

وی گفت: مرکز خواب بیمارستان اردیبهشت ماهانه ۱۵ مراجعه کننده در رده‌های سنی ۴۰ تا ۶۰ سال را پذیرش می‌کند.

انتهای پیام/ن

خروپف عمر را کاهش می دهد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.