افضلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آب شرب اهالی بکان تامین شد

نماینده مردم اقلید گفت: با خرید آب از چاه‌های اطراف روستای بکان، مشکل آب شرب اهالی رفع شده است .

حل مشکل آب شرب روستای بکانبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک ماه قبل گزارشی در رسانه ها مطرح شد که روستای بکان ، شهرستان اقلید با 400 خانوار هنوز زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی نیست و آبفای روستایی نظارت مستقیم بر این روستا ندارد.

محمدعلی گودرزی، دهیار روستای بکان نیز در گفتگو با یکی از رسانه ها با بیان اینکه آب آشامیدنی این روستا از طریق سه چشمه تامین می‌شود، اظهار کرد: لوله‌کشی آب این روستا مربوط به 43 سال پیش است و هیچ کدام از منازل این روستا کنتور آب ندارند.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی و کمبود آب چشمه‌های تامین‌کننده آب آشامیدنی این روستا در حال خشک شدن است و نیاز است که برای تامین آب، این روستا تحت پوشش آبفا روستایی قرار بگیرد، می‌افزاید: مجوز حفر یک چاه آب به عمق 200 متر نیز به این روستا داده شده و تاکنون 170 متر از این چاه حفر شده است.

دهیار روستای بکان با بیان اینکه اداره آبفا روستایی ادامه حفر و تجهیز این چاه را منوط به نصب کنتور آب در 50 درصد منازل این روستا کرده است، می‌گوید: اهالی روستا باید کنتور آب را خریداری و در منازل خود نصب کنند تا کار تجهیز این چاه هر چه سریع‌تر به اتمام برسد، زیرا با توجه به عدم کلرزنی بهداشت آب شرب این روستا در خطر است.

زمستان فرصتی مناسب برای نصب کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی

حسن افضلی نماینده مردم اقلید در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  با تاکید بر رفع مشکل آب شرب در روستای بکان از توابع شهرستان اقلید فارس، اظهار کرد: مسله قطعی آب در این روستا مطرح نبود، بلکه به دلیل برداشت چندین روستا از یک چاه و بالا رفتن دبی آب، آب شرب گل آلود می شد و در همین رابطه جلساتی برگزار و پیگیری های را انجام دادیم و کارشناسی از آبفای روستایی شیراز نیز برای توضیح آمد که در نهایت با خرید آب از چاه های اطراف روستای بکان، مشکل گل آلود بودن آب چاه حل و  آب شرب اهالی تامین شده است .

وی با بیان اینکه پرداخت هزینه کنتور به صورت قسطی مورد استقبال کشاورزان اقلید قرار گرفته است، بیان کرد: طرح هوشمندسازی چاه‌های کشاورزی باید با سرعت بیشتری انجام گیرد و با توجه به ساخت کنتور در داخل کشور، باید سرعت تولید این محصول بالا رود تا بتوانیم این طرح را در سراسر کشور اجرا کنیم.

نماینده مردم اقلید در پایان گفت: به دلیل سردسیر بودن شیراز در زمستان، کشت دوم وجود ندارد و این بهترین فرصت برای نصب کنتورهای های هوشمند است که با آغاز سال بتوانیم، کشت و برداشت چاه از آب را به درستی مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

قطعی دو ماهه آب شرب در روستای بکان رفع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
خدا رو شکر که مشکل این عزیزان نیز رفع شد
آخرین اخبار