وزیر امور خارجه کره جنوبی: پیونگ‌یانگ در مرحله نهایی تولید سلاح هسته‌ای است

وزیر امور خارجه کره جنوبی در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد کره شمالی آماده انجام یک اقدام تحریک‌آمیز هسته‌ای در هر لحظه ممکن است.

وزیر امور خارجه کره جنوبی: پیونگ‌یانگ در مرحله نهایی تولید سلاح هسته‌ای استبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری یونهاپ،کانگ کیونگ-وا، وزیر امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی در مرحله نهایی تولید سلاح هسته ای قرار دارد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی که به بروکسل سفر کرده است، در مصاحبه با خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد کره شمالی آماده انجام یک اقدام تحریک آمیز هسته‌ای در هر لحظه ممکن است.

وی تصریح کرد: «پس از ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی، چند تونل از بین رفت، با این حال، این کشور بیش از یک تونل دارد بنابراین، (یک آزمایش هسته‌ای دیگر) می تواند در هر لحظه اتفاق بیفتد.»

کانگ کیونگ-وا در ارتباط با اظهارات روز پنجشنبه مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مبنی بر اینکه کره شمالی تنها ظرف چند ماه آینده می تواند به وسیله یک سلاح هسته‌ای حتی خاک آمریکا را هدف قرار دهد، گفت درست است، پیونگ یانگ در مرحله نهایی تولید سلاح هسته ای است.

وی افزود با این حال، اینکه کره شمالی از تولید یک سلاح هسته ‌ای خبر داده و این کشور توانایی استفاده از این سلاح را دارد، دو مسئله کاملا متفاوت است.

پس از آنکه کره شمالی ماه ژوئیه دو موشک بالستیک قاره پیما شلیک کرد و پس از آن در ماه سپتامبر ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد، تنش‌ها در شبه جزیره کره شدت گرفته است.

پس از این اقدامات تحریک آمیز از سوی پیونگ یانگ، جنگ لفظی بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی شدت گرفته و نگرانی ها در مورد رویارویی مسلحانه در شبه جزیره کره افزایش یافته است.

کیم جونگ-اون وعده داد در برابر واشنگتن تدابیری «در بالاترین سطح» اتخاذ کند و ترامپ نیز تهدید کرد اگر آمریکا مجبور به دفاع از خود یا هم پیمانانش شود، کره شمالی را «کاملا ویران » خواهد کرد.

این جنگ لفظی، ترامپ لقب «مرد موشکی» را به کیم داد و کیم نیز ترامپ را «خرفت» خواند.

وزیر امور خارجه کره جنوبی به منظور کسب حمایت اتحادیه اروپا در ارتباط با پرونده هسته ای کره شمالی، روز پنجشنبه سفر شش روزه خود را به اروپا آغاز کرد.

انتهای پیام/

 

آمادگی کره شمالی برای تولید سلاح هسته ای

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار