رئیس اتحادیه نانوایان استان قم؛

۱۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز در استان قم فعالیت می‌کنند

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: حدود ۱۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز و فاقد پروانه در قم وجود دارد که در حال تعامل و مذاکره برای ساماندهی آن‌ها هستیم.

۱۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز در استان قم فعالیت می‌کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر زارعی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به مشکلات اتحادیه و نانوایان استان اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ نانوایان کیفیت پایین آرد است و متأسفانه گندم داخلی خاصیت قرصی شدن کمی داشته و نانوایان مجبور به افزودن نمک به آن هستند.

وی با بیان اینکه گندم تولید استان تنها کفاف 3 ماه نان قم را داده و ما مجبور به واردات 9 ماهه گندم هستیم، افزود: استان قم به علت زائرپذیر بودن نیاز به افزایش کیفیت آرد و نان در آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود و هیچ نانوایی قصد کاهش کیفیت نان خود را ندارد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم با تأکید بر اینکه نانوایان جزء تقسیم‌کنندگان روزی مردم هستند، ابراز کرد: دومین مشکل نانوایان نرخ نان است و حدود سه سال از تثبیت نرخ نان می‌گذرد و این در شرایطی بوده که هزینه‌های کارگر، اجاره، آب، برق، گاز و غیره افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید با مدیریت طوری هزینه‌های نانوایان و مردم را در نظر بگیرد که این ثابت ماندن نرخ‌ها به نانوایان فشار نیاورد و نانوایان و خانواده آنان نیز جزئی از این مردم هستند که دولت باید جلوی حواشی این موضوع را بگیرد.

زارعی با اشاره به وجود 920 نانوایی در استان قم تصریح کرد: 830 نانوایی در قم متمرکز هستند که از این تعداد حدود 300 نانوایی سنگک، 300 نانوایی لواش، 150 نانوایی بربری و مابقی هم تافتون و فانتزی هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد نانوایی 150 واحد به‌صورت آزاد پز هستند، ادامه داد: حدود 100 واحد نانوایی غیرمجاز و فاقد پروانه در قم وجود دارد که در حال تعامل و مذاکره برای ساماندهی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ز

100 واحد نانوایی غیرمجاز در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار