المنار: خشم آمریکایی‌ها در پی خنثی‌ شدن نقشه تشکیل یک کشور کُردی

آمریکا پس از آنکه برگه فتنه مذهبی را از دست داد و نتوانست در عراق و سوریه برای داعش کشور تشکیل دهد، اکنون از طرح تقسیم و تجزیه برای فتنه‌انگیزی قومیتی استفاده می‌کند.

خشم آمریکایی‌ها در پی پیشروی نیروهای عراقی در شمال عراقبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، پیشروی نیروهای عراقی در منطقه التن کوپری در شمال عراق باعث خشم آمریکا شده است چرا که پیشروی نیروهای عراقی در این منطقه، طرح تشکیل کشور کُردی را از بین برد.

شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این مطلب افزود: با ادامه پیشروی نیروهای عراقی به سمت التون کوپری واقع در 40 کیلومتری جنوب اربیل، اوضاع به صورت شتابانی در حال تغییر و تحول است. این آخرین نقطه‌ای است که در کنترل نیروهای پیشمرگه پس از عقب نشینی از شهر نفت خیز کرکوک بود.

پیشروی نیروهای عراقی در جاده اصلی اربیل به کرکوک ادامه یافت. کنترل این جاده به معنای تنگ کردن عرصه به روی تلاشهای مسعود بارزانی برای جدایی است که رژیم صهیونیستی آشکارا و آمریکا به صورت پنهانی از آن حمایت می کنند. سخنان مقامات آمریکایی در این خصوص به نظر می رسد که متناقض است. واشنگتن از یک طرف می خواهد طرح جدید خود را تحت پوشش کشور مستقل به پیش ببرد و از طرف دیگر از موضع قانونی دولت عراق و نیروهای دولتی حمایت می کند.

پیشروی نیروهای عراقی همزمان با اقدامات قاطعانه کشورهای همسایه به معنی از بین رفتن طرح جدید تقسیم و تجزیه منطقه است که آمریکا پس از آنکه برگه فتنه مذهبی را از دست داد و نتوانست در عراق و سوریه برای داعش کشور تشکیل دهد، اکنون از طرح تقسیم و تجزیه برای فتنه انگیزی قومیتی استفاده می کند.

 

انتهای پیام/

 

پیشروی نیروهای عراقی در شمال عراق باعث خشم آمریکا شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار