معاون آموزش و پرورش استان خراسان شمالی:

هنرستان‌ها سال تحصیلی آینده ۳ ساله می‌شوند

معاون آموزش و پرورش خراسان شمالی از سه ساله شدن هنرستان‌ها در سال آینده خبر داد.

هنرستان‌ها سال تحصیلی آینده ۳ ساله می‌شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عباس سعیدی معاون آموزش و پرورش خراسان شمالی از سه سال شدن هنرستان ها در سال تحصیلی 98_97 خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هنرستانها در سال تحصیلی آینده سه ساله خواهند شد ، احتمال می‌دهیم با مشکلاتی از قبیل کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی روبه‌رو شویم که در این جلسه مشکلات این حوزه بررسی و پیشنهاداتی جهت تصمیم نهایی به وزارتخانه ارسال شد.

وی افزود:در راستای اجرایی کردن دستورالعمل‌های وزارتخانه آموزش و پرورش و اسناد بالادستی، کشور به شش قطب معاونان آموزش متوسطه تقسیم شده است که خراسان شمالی در قطب پنج کشور با استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و سمنان قرار دارد.

وی افزود: در همین راستا جلسه‌ای با حضور معاونین آموزش متوسطه استان های مذکور در خراسان شمالی برگزار شد که در این جلسه مسائل و مشکلات فراروی آموزش و پرورش مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهمی که در جلسه اخیر مطرح شد برنامه تعالی مدیریت بود. از اقدامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه مدرسه محوری است. به نحوی که هر گونه فعالیت در راستای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان باید در آموزشگاه صورت گیرد.

سعیدی در مورد هدف‌های برنامه تعالی مدیریت تصریح کرد: یکی از اهداف مهم برنامه تعالی مدیریت مشارکت حداکثری در مدارس است چرا که مدرسه‌ای پویا است که دانش آموزان، معلمان، اولیا و نهادهای دیگر فعالیت و اقدامات مشترک داشته باشد لذا مدرسه جایی است که اولیاء در برنامه های آموزشی و پرورشی نقش داشته و معلمان و دانش آموزان نیز با یکدیگر بتوانند فعالیت‌های آموزشی و تربیتی را دنبال کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: دومین هدف از برنامه تعالی و مدیریت جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن است چرا که ممکن بود هر معاونتی دستورالعملی موازی با معاونت دیگر را اجرایی کنند لذا در برنامه تعالی جزیره‌ای عمل کردن و موازی‌کاری از بین خواهد رفت و این برنامه به عنوان سرلوحه کار مدیران آموزشگاه قرار گرفته است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

مدرسه محوری از اقدامات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.