جانشین مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان ؛

اراضی 1.5 میلیارد ریالی رودبار رفع تصرف شد

جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان گفت: 31.5 هکتار از اراضی ملی رودبار به ارزش ریالی 1.5 میلیارد از چنگال متصرفان خارج شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، حسین مرادکریمی جانشین مدیرکل و رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان  با بیان اینکه قطعاً زندگی تمام مردم وابسته به منابع طبیعی است، گفت : این عرصه‌ها به تمام آحاد جامعه تعلق دارد، بنابراین دست‌اندرکاران مجموعه منابع طبیعی همواره نیازمند همکاری و همراهی مردم هستند تا بتوانند از آن‌ها به خوبی صیانت و حفاظت کنند.

وی از رفع تصرف 31.5 هکتار از اراضی ملی شهرستان رودبار خبر داد افزود: این اراضی که در مناطق چاه‌بید بخش جازموریان و کولگان بخش مرکزی قرار دارند، دارای ارزش 1.5 میلیارد ریالی هستند، طی دستور قضایی توسط پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان رودبار خلع ید و از چنگال متصرفان خارج شدند.
رئیس کارگروه اجرایی تحقق جامع امر حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی جنوب کرمان با اشاره به اینکه یک نفر از متصرفان به دلیل مقاومت کردن در مقابل این رفع تصرف بازداشت شده است، افزود: اجرای حکم رفع تصرف این اراضی با پیگیری مدیریت و نیروهای حقوقی و همکاری پاسگاه عملیاتی زهکلوت و نهضت‌آباد رودبار صورت گرفته است
وی با تأکید بر اینکه بدون مشارکت جوامع محلی قادر به مدیریت عرصه‌های مرتعی و جنگلی منطقه نیستیم، تصریح کرد: محافظان و همیاران طبیعت باید بر مراتع و جنگل‌ها نظارت کامل داشته باشند و از افراط و تفریط در بهره‌برداری از منابع طبیعی جلوگیری به عمل آورند تا طبیعتی سالم‌تر و شاداب‌تر داشته باشیم.
جانشین مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اذعان داشت: شماره تماس 1504 کد امداد جنگل و مرتع فرماندهی یگان حفاظت همواره آماده دریافت گزارش‌ها و اخبار مردمی در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی و ... است تا در اسرع وقت با متجاوزان قاطعانه برخورد کند.
انتهای پیام /ی

بازپس گیری اراضی ملی در رودبارجنوب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار