ضعف نظارت شهرداری مقصر اصلی ریزش کوه در اهواز

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی ضعف نظارت شهرداری را مقصر اصلی فاجعه ریزش کوه منطقه کوی رمضان اهواز عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جواد کاظم‌نسب الباجی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حادثه امروز ریزش کوه در کوی رمضان و تخریب شدن 2 منزل مسکونی و جان باختن 2 کودک، مایه شرمساری است، اظهار داشت: مقصر اصلی فاجعه امروز، ضعف نظارت شهرداری است و در رابطه با این حادثه قطعا با وزیر کشور تذکر خواهم داد.

وی با بیان اینکه ریشه حادثه امروز ضعف دستگاه نظارتی برمی‌گردد، افزود: واقعا کار شهرداری چیست؟ همانگونه که از اسم شهرداری نمایان است، این مجموعه باید شهر را اداره کند، در خصوص ساخت و ساز منازل در مجاور کوه در منطقه‌ای که امروز حادثه امروز در آن رخ داد، حرف‌هایی زده می‌شود.

کاظم نسب الباجی تصریح کرد: اگر این ساخت و سازها تخلف محسوب می‌شد که شهرداری نباید اجازه این ساخت و سازها را می‌داد و از احداث منازل در این نقاط باید جلوگیری می‌کرد و اگر تخلف نبود باید راهکارهای ایمنی و امنیتی لازم نظیر صدور پروانه ساختمان و اعزام ناظر ساختمان را به کار می‌برد.

نماینده اهواز در خانه ملت بیان داشت: کم‌توجهی شهرداری اهواز نسبت به کوی رمضان و سایر مناطق مشابه موجب وقوع فاجعه امروز شد، حادثه امروز مایه شرمساری است که در یک کلانشهر که در دامنه کوه‌های زاگرس و البرز نیست، بلکه منازل در دامنه تپه‌ها قرار دارند، چنین اتفاقی رخ داده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: شهرداری اهواز برای ایمن‌سازی منازل و خانه‌های فرسوده این منطقه چه کاری انجام داد؟‌ اگر توجه و همت به خرج می دادند و به داد مردم این منطقه می‌رسیدند، حادثه امروز رخ نمی‌داد. 10 سال قبل هم ریزش کوه در همین خیابان موجب جان باختن حدود 10 تن از شهروندان ما شد. از آن موقع تاکنون شهرداری چه تدبیری به خرج داده و چه راهکاری اتخاذ کرده است.

جواد کاظم‌نسب الباجی اذعان داشت: آیا جان 10 انسان تا این حد ارزان است که برای رسیدگی به مشکلات این منطقه بی‌توجهی می‌شود و پس از 10 سال با تداوم این بی‌توجهی، جان 2 کودک معصوم گرفته می‌شود و باز هم این بی‌توجهی‌ها ادامه می‌یابد. این کودکان و خانواده‌های آن ها چه گناهی داشتند؟

وی با تأکید بر لزوم پیگیری جدی حادثه امروز گفت: شهرداری می‌توانست تپه‌هایی را که این خانه‌ها در مجاورت و حاشیه آن ها احداث شده‌اند را با اقدامات عمرانی، ایمن کند و از سویی با فضاسازی در این تپه‌ها، چهره و نمای شهر را تغییر دهد. مقصر اصلی حادثه امروز، ضعف نظارت بر مجموعه شهرداری است.

الباجی افزود: این طور نیست که شهر بی در و پیکر باشد، ما به عنوان نماینده‌های مردم در وهله اول خواهش و درخواست می‌کنیم و برای تحقق این خواسته‌ها که مطالبات و مشکلات مردم را تشکیل می‌دهند، مهلت تعیین می‌کنیم. اما پس از آن خود اقدام خواهیم کرد. بدون شک در مورد حادثه امروز به وزیر کشور تذکر خواهم داد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: از شهردار و شورای محترم شهر اهواز می‌خواهیم که به جد برای رسیدگی به مشکلات کوی رمضان منطقه هفت ورود و تدبیر کنند و برای هر منطقه با اولویت‌بندی بر اساس محرومیتی که دارند، برنامه بچینند و کلانشهر اهواز را از این وضعیت خارج کنند.

انتهای پیام/گ

مقصر اصلی ریزش کوه در اهواز شهرداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.