در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نگاه فرامرزی فیلم گمیچی به مقوله امیدواری/ بخش هنر و تجربه نیازمند سالن‌های بیشتری است

مجید اسماعیلی پارسا با اشاره به اینکه گمیچی حرف یک قشر خاص نیست به بیان پیام جهانی این فیلم و وضعیت اکران آن پرداخت.

نگاه فرامرزی فیلم گمیچی به مقوله امیدواری/ بخش هنر و تجربه نیازمند سالن‌های بیشتری استبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم سینمایی«گمیچی» این روزها بر پرده سینماهای گروه هنر و تجربه قرار گرفته است و بر همین اساس به گفتگو با مجید اسماعیلی پارسا کارگردان این اثر و تحلیل وضعیت اکران این فیلم و فضایی که این فیلم در آن به نمایش درآمده پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان- آیا از روند اکران فیلم «گمیچی» راضی هستید؟

بله، از روند اکران فیلم راضی هستم ولی انتظار بیشتری داشتم.

باشگاه خبرنگاران جوان- آیا فیلم شما پتانسیل اکران عمومی را داشت و چرا؟

بله، قطعا «گمیچی» پتانسیل اکران عمومی را داشته است و این موضوع را نه اینکه من بگویم، بلکه مسئولان سینمای هنر و تجربه و کارشناسان هم اکران عمومی این فیلم را تأیید کرده‌اند و هم اکنون نیز شکل نمایش این فیلم نشان می‌دهد که به هر حال این پتانسیل  را داشته است چرا که؛ پیام این فیلم آن چیزی است که مردم دوست دارند و از سویی نیاز جامعه کنونی است و آن مقوله امیدواری است.  و فکر می‌کنم فیلم هایی که با این مضمون پیش می‌روند اکنون مورد نیاز جامعه هستند و مردم نیز استقبال خوبی از آن می‌کنند همان طور که اکنون در مورد فیلم «گمیچی» مشاهده می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان- آیا آنچنان که می‌گویند از سینمای کودک حمایت می شود؟

سینمای کودک امروز در مقایسه با سینمای کودک دهه ۷۰ نشان می‌دهد که در آن دهه فیلم‌های شاخصی تولید شد و چه بسا فیلمسازان بزرگی که در داخل و خارج از کشور با آن فیلم‌ها شناخته شدند. در حال حاضر نه.... اینگونه نیست که حمایت بسزایی از سینمای کودک بشود و یکی از نشانه‌های نبود حمایت، شکل اکران فیلم‌هاست بوده که سانس‌های انگشت شماری را به فیلم کودک اختصاص می‌دهند.

باید بگویم امروزه آنطور که باید و شاید از سینمای کودک حمایت نمی‌شود و سرمایه گذاران خصوصی و دولت توجه چندانی به این عرصه سینمایی ندارند.

امیدوارم در سال‌های آینده سینمای کودک از حمایت بیشتری برخوردار شود، زیرا این عرصه سینمایی همچون سایر کارهای فرهنگی و هنری از ملزومات فرهنگسازی در جامعه به حساب می‌آید و حایز اهمیت است. البته من خودم را فیلمساز کودک نمی‌دانم ولی فیلم کودک هم ساخته‌ام. دغدغه اصلی من در سینما، سینمای اجتماعی بوده و خواهد بود و قطعا بیشتر به دغدغه‌ام می‌پردازم چه بسا که اخیرا فیلمنامه‌هایی که توسط من و امیرمحمد عبدی نگاشته شده و در دسترس فیلمسازان قرار گرفته گویای این مطلب است.

باشگاه خبرنگاران جوان- حرف «گمیچی» حرف چه قشری از جامعه است؟

این فیلم حرف یک قشر خاص جامعه نیست بلکه یک نگاه کاملا فرامرزی و جهانی، ایرانی و ملی دارد و این فیلم می‌تواند در موقعیت‌های مشابهی در هر نقطه‌ای از دنیا شکل بگیرد با توجه به اینکه می‌خواهد پیامی را در کل جهان ترویج دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان- حضور متعدد بین المللی این فیلم و گرفتن جوایز مختلف تا چه حد روی فروش آن تاثیر گذاشت؟

جوایزی که به «گمیچی» تعلق گرفته، قطعا در فروش فیلم و تبلیغ آن بین مخاطبان تاثیرگذار بوده است. زیرا مردم کنجکاوند بدانند که این چگونه اثری است که توانسته جوایز مختلف داخلی و خارجی را به خود اختصاص دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان- آیا گروه هنر و تجربه بخش مناسبی جهت اکران چنین آثاری است؟

قطعا گروه هنر و تجربه فضای مناسبی برای اکران چنین فیلم‌هایی است و من نیز به نوبه خود از افرادی که از شروع کار گروه هنر و تجربه زحمت کشیده‌اند و آن را تا به اینجا رسانده‌اند تشکر می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان- نقاط قوت فیلم شما چیست؟

من نباید بگویم نقاط قوت و ضعف فیلم چه بوده اما افراد عام و خاصی که فیلم را دیده‌اند معتقدند؛ بازی‌ها، داستان، کارگردانی، فیلمبرداری و حس فیلم از نقاط قوت آن به حساب می‌آید. آنها اعتقاد دارند که فیلم سرشار از حس است و مخاطب را ترغیب می‌کند که با شادی‌ها و غم‌هایی که در فیلم به تصویر کشیده شده است، همراه شود و در نهایت با دست پر از سینما بیرون برود.

باشگاه خبرنگاران جوان- نظرات مخاطبان پس از دیدن فیلم چه بوده است؟

تا به امروز بدون اغراق همه مخاطبان عام و خاص از فیلم راضی بوده‌اند. البته اگر با مخاطب بنشینید و فیلم را ببینید متوجه می‌شوید که در لحظاتی که قسمت‌های طنز پخش می‌شود، واقعا می‌خندند و در زمانی که قسمت‌های حزن‌انگیز پخش می‌شوند واقعا با فیلم همراه شده و اشک می‌ریزند. صادقانه بگویم مخاطب با رضایت از سینما خارج شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان- در پایان اگر صحبت خاصی دارید، مطرح کنید؟

امیدوارم که بخش هنر و تجربه در کل کشور، سالن سینما داشته باشد تا فیلم همزمان در سراسر کشور اکران شود. همچنین امیدوارم روزی برسد که هنر و تجربه همچون سینمای آزاد از سالن سینمایی زیادی برخوردار شود. از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انتظار داریم که از این بخش بیشتر از گذشته حمایت کند و با تبلیغات شهری به دیده شدن فیلم‌های اکران شده در این گروه کمک کند. سازمان صدا و سیما نیز می‌تواند نقش موثری درباره فیلم های گروه هنر و تجربه ایفا کند.

امید می‌رود که بحث اطلاع رسانی و تبلیغات به اندازه‌ای باشد که همه در جریان اکران فیلم‌های گروه هنر و تجربه قرار بگیرند زیرا فیلمساز اثرش را با هدف دیده شدن تولید می‌کند. به امید آن روز.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار