ساعت 21؛

بهبهان، میزبان موسیو ابراهیم

نمایش «موسیو ابراهیم» اثر علیرضا کوشک جلالی، در شهرستان بهبهان اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در راستای تبادل گروه‎های تئاتری استان‎های خوزستان و بوشهر که از سال گذشته آغاز شد، نمایش «موسیو ابراهیم» کار علیرضا کوشک‎جلالی و با بازی بازیگران تئاتر دیّر، امروز (یکشنبه؛ سی‌ام مهرماه 96) به خوزستان سفر خواهد کرد و مهمان هنرمندان شهرستان بهبهان می شود.

این نمایش با بازی فضل‎الله عمرانی و پژمان برزگر از ساعت 21 امشب (30 مهرماه) در مجتمع فرهنگی هنری آفاق به صحنه می‎رود.

داستان نمایش «‌موسیو ابراهیم‌« براساس یک قصه لطیف و زیبا نوشته شده که در اصل قصه و یا به عبارتی افسانه‌ای در رابطه با دوستی بین یک جوان بدشانس و یک مرد پیر است که در حاشیه نیز به دوستی یهودیت و اسلام می‌پردازد. در این نمایش، به شیوه‌ای ملودراماتیک دنیای یک جوان منزوی و تنها، «مومو» به تصویر کشیده می‌شود. ناگهان در دنیای تیره و افسرده «مومو» جرقه‌ای نورانی به چشم می‌خورد که علتش عشق او به موسیو ابراهیم و شناخت عمیق این پیرمرد به زندگی است. دوستی موسیو ابراهیم برای «مومو» مامنی گرم و پر از مهر فراهم می‌کند که در پناه آن رنج نادیده گرفته‌شدن از سوی پدری منزوی و عبوس و فقدان مادر را تاب می‌آورد و ... .

این چندمین همکاری 2 انجمن خوزستان و بوشهر است که در راستای تبادل گروه‌های تئاتری در کشور پیشتاز هستند. موسیو ابراهیم محصول کارگاه آموزشی کارگردان ایرانی ـ آلمانی، کوشک‎جلالی، در زمستان 95 در بندر دیّر است.

علیرضا کوشک ‎جلالی، کارگردان تئاتر ایران و آلمان است که دارای سوابق و افتخارات زیادی در این حوزه می‌باشد. وی عضو کانون کارگردانان آلمان و ایران است و از سال ۱۹۸۶ در آلمان به عنوان نویسنده و کارگردان مشغول کار است. او همچنین در سال ۱۳۹۳ از طرف وزارت ارشاد، مدرک درجه یک هنری را دریافت کرد.

نمایش «موسیو ابراهیم» از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر ایران به عنوان بهترین اجرا در سال ۱۳۸۶ انتخاب شد.

انتهای پیام/گ

نمایش موسیو ابراهیم در بهبهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار