تابش در جمع خبرنگاران؛

غلامی گزینه بیستم به بعد رئیس‌جمهور بود/ امیدواریم غلامی و اردکانیان از مجلس رای اعتماد بگیرند

نایب رئیس فراکسیون امید گفت: روحانی در انتخاب گزینه‌ها به مسائل کلان ملی توجه داشته و امیدواریم هر دو از مجلس رای اعتماد بگیرند.

غلامی گزینه بیستم به بعد رئیس‌جمهور بود/  امیدواریم غلامی و اردکانیان از مجلس رای اعتماد بگیرندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا تابش نایب رئیس فراکسیون امید در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 30 مهر ماه) در جمع خبرنگاران درباره معرفی غلامی و اردکانیان به عنوان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو گفت: بعد از برگزاری جلساتی با آقایان و استماع برنامه آنها درباره وضعیت‌شان به جمع‌بندی خواهیم رسید، البته ما از نظر کلیت کار معذوریت‌ها و محدودیت‌های دولت را می‌دانیم.

تابش تصریح کرد: رئیس‌جمهور هم قاعدتا در انتخاب گزینه‌ها توجه خود را به مسائل کلان ملی و منطقه‌ای معطوف داشته و امیدواریم هر دو گزینه از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی در پاسخ به اینکه واکنش‌های منفی نسبت به وزیر پیشنهادی علوم وجود دارد، اظهار کرد: هنوز مجلس وی را ارزیابی نکرده اما آنطور که شنیدم غلامی گزینه بیستم به بعد آقای روحانی است. به هر حال طبیعی است که هر کس معرفی شود عده‌ای با او مخالف و عده‌ای با او موافقند، مهم منطقی است که افراد در دفاع از خود ابراز می‌کنند و نهایتا نظر نمایندگان تعیین‌کننده خواهد بود.

نماینده مردم اردکان رای‌آوری غلامی را منوط به دفاعیات وی در مجلس عنوان کرد و افزود: وی در دوره رئیس دولت اصلاحات دو دوره مسئولیت دانشگاه همدان را بر عهده داشته و اکنون هم در دوره روحانی این مسئولیت را دارند و انجام وظیفه می‌کنند. ما باید انتظارات‌مان را متناسب با وضع حاکم بر کشور، دولت و دانشگاه‌ها سامان دهیم.

نایب رئیس فراکسیون امید اذعان کرد: اردکانیان هم یک شخصیت ملی و بین‌المللی ممتاز در حوزه آب است. وی هم نسبت به کار کلان ملی اشراف دارند و هم کارکردی که در سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی داشتند باعث شده یک شخصیت ایرانی ممتاز در عرصه بین‌المللی جلوه‌گری کند. اردکانیان فرد مدیر و مدبری است، تحصیلات خود را دارد و مجموعا فرد شایسته‌ای است که مبنای کارش علم و تخصص است. البته ملاحظاتی هم هست که حاکمیتی است و همه وزرا باید آن را مدنظر قرار دهند.

تابش ابراز امیدواری کرد که وزرای پیشنهادی علوم و نیرو از مجلس رای اعتماد بگیرند تا این دو وزارتخانه بیش از این معطل نماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار