رئیس سازمان ملی استاندارد خبر داد؛

ورود سازمان ملی استاندارد به حوزه گردشگری حلال/ پذیرش گواهینامه اندازه‌شناسی استاندارد ایران در بیش از ۱۰۰ کشور

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد به حوزه گردشگری حلال ورود پیدا کرده و گام‌های مناسبی نیز در این راستا برداشته شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیره پیروزبخت ظهر امروز در آئین گرامی‌داشت روز ملی استاندارد، با بیان اینکه استاندارد به عنوان یک مفهوم به تمامی حوزه‌ها تعلق داشته، بیان داشت: استاندارد نظم مبتنی بر قاعده بوده و علاوه بر نظم حاکم خداوندی بر جهان، برای تولیدات بشر بایستی یک نظم مبتنی بر مقررات ملی و بین المللی نیز حاکم شود.

وی خاطر نشان کرد: بر خلاف گذشته سازمان استاندارد جهانی از کالا‌ها و خدمات عبور کرده و به سمت فرآیندسازی‌ها پیش می‌رود.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به سیر تحول تاریخ استاندارد، بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم دو کشور آلمان و ژاپن به دنبال نظم بخشیدن به صنایع خود افتادند تا بتوانند بر ضایعات جنگ غلبه نمایند و یکی از اقدامات این دو کشور استانداردسازی صنایع بود.

پیروزبخت تصریح کرد: امروز سازمان‌های استاندارد نمی‌توانند به صورت جزیره‌های جداگانه کاری از پیش ببرند و لذا همانند حلقه‌های یک زنجیره باید با یکدیگر در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان متحد شوند.

این مسئول با ابراز اینکه بحران‌های جهان به تمامی ملت‌ها تعلق داشته، تاکید کرد: زمانی یک شهر هوشمند ساخته خواهد شد که تمام مولفه‌های زندگی یک انسان با استاندارد عجین شده باشد و همه این موارد زیر پرچم استاندارد قرار گرفته شود.

وی با اشاره به شعار جهانی امسال استاندارد مبتنی بر شهر را هوشمند کنیم، یادآور شد: در مجمع عمومی سازمان بین المللی شعاری پرنغزتر با عنوان فکر باز تحول می‌آفریند مطرح شد که به این معنی است که اگر فکر باز نداشته باشیم و در فضایی تنگ و کوچک فعالیت کنیم نمی‌توانیم به سر منزل مقصود برسیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد این سازمان را حاکمیتی، نظارتی و فرابخشی عنوان و اظهار کرد: از آنجا که مطالبات مردم از سازمان استاندارد زیاد بوده لذا طی سال‌های گذشته در دولت به جایگاه استاندارد توجه ویژه‌ای شده است.

پیروزبخت تصریح کرد: در حوزه‌های حلال سازمان ملی استاندارد وارد شده و یکی از حوزه‌های این بخش گردشگری حلال بوده و استان لرستان با توجه به ظرفیت‌های خدادادی در این بخش می‌تواند بسیار موفق عمل کند.

وی با اشاره به حجم ۲ هزار میلیارد دلاری تجارت حلال در جهان، خاطر نشان کرد: امروز در حوزه اندازه شناسی، گواهینامه‌های سازمان ملی استاندارد ایران در بیش از ۱۰۰ کشور قابل قبول است.

انتهای پیام/پ

 

رئیس سازمان ملی استاندارد در خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.