معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس خبر داد؛

آغاز مرمت و بازسازی مسجد جامع عتیق شیراز

مرمت و بازسازی قدیمی‌ترین مسجد تاریخی جنوب کشور در شیراز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شاپور رستمی معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس گفت: بازسازی و مرمت مسجد جامع عتیق شیراز به عنوان کهن‌ترین مسجد تاریخی جنوب کشور و نخستین پایگاه انقلاب اسلامی با اعتبار چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در شیراز آغاز شد.

وی افزود: با توجه به اینکه فارس و شیراز دارای جاذبه بالقوه گردشگری مذهبی است، احیا و مرمت این مسجد تاریخی باعث استقبال بیشتر گردشگران داخلی و خارجی می‌شود.

رستمی با بیان اینکه کار مرمت و بازسازی مسجد جامع عتیق، سه سال به طول می‌کشد، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر روند اجرای مرمت و بازسازی مسجد جامع عتیق در بحث فنی آن نظارت خواهد کرد.

فایز چراغ سحر مدیرهماهنگی امور رفاهی زائرین استانداری فارس نیز گفت: مرمت مسجد جامع عتیق تحول بزرگی در گردشگری مذهبی شهر شیراز به وجود خواهد آورد.

وی اظهار کرد: مرمت و بازسازی مسجد جامع عتیق به صورت فاز به فاز و براساس اولویت بندی آغاز شده است که شامل احیای صحن، ورودی‌ها و خدای خانه و نیز جلوگیری از نفوذ آب، تعمیرات سقف شیروانی، کف، بدنه و سقف شبستان، مرمت آجرکاری و بندکشی جداره‌های خارجی، سنگ فرش حیاط، بازسازی کانال و تاسیسات، مرمت و احیای خدای خانه، مرمت کاشی کاری سردر‌های ورودی و تعمیرات موضعی پشت بام خواهد بود.

مسجد جامع عتیق یا مسجد جمعه یا مسجد جامع یا مسجد آدینه، از کهن‌ترین مساجد قدیمی شیراز است که در ضلع جنوب شرقی صحن شاهچراغ قرار دارد.

این مسجد در دوره بیست ساله سلطنت عمرولیث صفاری در سال ۲۸۱ هجری قمری ساخته شده است.
انتهای پیام/ر

بازسازی مسجد جامع عتیق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار