استاندار بوشهر:

مرکز رصد شناسایی آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر راه‌اندازی شود

استاندار بوشهر با تاکید بر ایجاد پایگاه‌ گردآوری اطلاعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: مرکز رصد شناسایی آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر راه‌اندازی شود.

مرکز رصد شناسایی آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر راه‌اندازی شود به گزارش خبرنگار گروه استانهایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تاکید بر توجه به آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر‌ها اظهار داشت: برای حل مشکلات آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر‌های بوشهر و برازجان تصمیمات عملیاتی اتخاذ شود.

وی، با تاکید بر راه‌اندازی بانک اطلاعاتی در حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: در این راستا راه‌اندازی پایگاه گردآوری اطلاعات و مرکز رصد شناسایی آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر ضروری است.

استاندار بوشهر، وحدت رویه بین دستگاهی را امری مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: تدوین برنامه در بخش‌های مختلف برای عملیاتی شدن طرح‌ها مورد تاکید است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید به آن توجه کنند.

گراوند با تاکید بر توجه به مقابله با آسیب‌های اجتماعی حوزه جنوبی استان بوشهر بیان کرد: شهر‌های جنوبی استان بوشهر که در معرض خطر آسیب‌های اجتماعی قرار دارند باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشند که در این راستا تدوین بسته آموزشی برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی مورد تاکید است.

وی با اشاره به اجرایی شدن مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه نفت گفت:وزارت نفت هر سال اعتباراتی برای اجرای طرح‌ها براساس پیوست مسئولیت‌های اجتماعی هزینه می‌کند که با داشتن برنامه می‌توان از این ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر جلوگیری از جزیره‌ای عمل کردن در برنامه‌ها و طرح‌های مختلف خاطر نشان کرد: نداشتن برنامه منظم و مشخص، جامعه را معطل می‌کند و این مهم سبب جزیره‌ای کار کردن دستگاه‌ها و هدر رفت منابع محدود موجود می‌شود.

گراوند با تقدیر از تلاش نیرو‌های مبارزه با مواد مخدر گفت: تلاش نیرو‌های انتظامی، انتظامی، نظامی و دریابانی در مبارزه با سوداگران مرگ که منجر به متلاشی شدن باند‌های حرفه‌ای و کشف ۱۲ تن مواد مخدر شد ستودنی است.

وی، پاکسازی محیط‌های آلوده و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر را از ضرورت‌ها و اولویت‌های استان بوشهر دانست و تصریح کرد:نیرو‌های امنیتی و انتظامی باید با افزایش کاراطلاعاتی در گلوگاه‌ها از ورود و قاچاق مواد مخدر به استان جلوگیری کنند.

استاندار بوشهر بر مشارکت سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: با توجه تاثیر مداخله در بحران‌ها و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، از سازمان‌های مردم نهاد در امر پیشگیری از اعتیاد و مقابله با آسیب‌های اجتماعی بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/ز

مرکز رصد شناسایی آسیب‌های اجتماعی استان بوشهر راه‌اندازی شود

برچسب ها: قاچاق ، مواد مخدر ، بوشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.