مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی بابل:

توده ۴ کیلوگرمی از شکم زن آملی خارج شد

مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از خارج کردن توده ۴ کیلوگرمی از شکم خانم ۴۲ ساله آملی در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی بیمارستان آیت الله روحانی (ره) بابل، شهلا یزدانی مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: بیمار 42 ساله اهل آمل به دلیل احساس توده و درد شکم مراجعه کرد و پس از بررسی و انجام آزمایشات توده 30 سانتی متری رحمی گزارش گردید که کاندید جراحی در مرکز روحانی شد.

وی افزود: میوم‌های رحم شایع‌ترین تومورهای خوش خیم رحم هستند و معمولا در طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند.

یزدانی گفت: این تومورها ممکن است باعث خونریزی غیرطبیعی و یا درد و احساس فشار در لگن شوند که علت این میوم‌ها نامشخص است ولی در زنان چاق شایع‌تر است و در برخی موارد منشا خانوادگی دارد.

مدیر گروه زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه کرد: این تومورها ممکن است منفرد یا متعدد و به اندازه کوچک یا خیلی بزرگ باشند که اندازه بزرگ این توده‌ها باعث درد لگن علائم ادراری مانند تکرر ادرار و اثر فشاری روی مجرای ادراری می‌شود.

یزدانی بیان داشت: در سایز خیلی بزرگ این تومورها جراحی مشکل‌تر است و ممکن است منجر به عوارض جدی ویا خونریزی شدید در طی جراحی گردد و لذا به خانم‌ها توصیه می‌شود در صورت علائمی چون درد لگن و احساس توده در شکم سریعتر به پزشک مراجعه که با تشخیص زودتر و اقدام مناسب درمانی از عوارض جدی جلوگیری شود.

وی گفت: این بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت و توده بزرگ رحمی به اندازه 25 در 30 سانتی‌متر که بیش از 4 کیلوگرم وزن داشت، برداشته شد و با توجه به اقدامات مناسب قبل و حین عمل، حال عمومی بیمار مناسب است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.