برگزاری آئین نمادین زنگ ورزش در ارومیه

در چهارمین روز از هفته تربیت بدنی آیین نمادین استانی زنگ ورزش و تربیت بدنی در شهرستان ارومیه برگزار شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ زنگ ورزش و سلامتی همزمان با هفته تربیت بدنی، در راستای آغاز المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای، و در جهت تقویت قوای جسمی و تندرستی دانش‌آموزان در مدارس مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه به صدا در آمد.

 حسینی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی طی سخنانی آمادگی جسمانی دانش‌آموزان را یک امر بنیانی و اساسی خواند که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می‌کند.

وی افزود:کمبود نیروی انسانی از چالش های ورزش در مدارس است و برگزاری راهکارهای دوره های توانمندسازی برای آموزگاران دوره ابتدایی از راهکارهای مجموعه آموزش و پرورش برای این موضوع می باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: ارتباط بین آمادگی بدن و سرعت انتقال، یادگیری، انضباط، سازگاری با محیط، ایجاد صفات اجتماعی و تعاون بادیگران غیرقابل تردید است و مربیان باید علاوه بر آموزش علمی ساعاتی پر نشاط ،سرزنده و متضمن کارآیی برای دانش آموزان ایجاد نمایند.

اشرف نجف آباد مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه نیز در این مراسم پرنشاط گفت:تمرینات بدنی‌ورزشی نه تنها در ایجاد و حفظ تناسب اندام اثرات سودمندی دارد بلکه جایگاه مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های قلبی‌عروقی، فشار خون، دیابت داشته و در انعطاف‌پذیری، کاهش اضطراب، بالا بردن عزت نفس ،آسایش فکری و چابکی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

اشرف نجف آباد با تاکید بر ارتقاء شاخص‌های سلامتی در مدارس اظهار کرد: ایجاد محیط سالم،کلاس پویا و دانش آموزی با نشاط برای داشتن نسلی شاداب و سالم از اهداف مجموعه تربیت بدنی آموزش و پرورش است پس سعی کنیم با نگاه ویژه به برنامه‌های ورزشی  فواید جسمانی و روان‌شناختی برای آینده سازان کشورفراهم نمائیم .

در این مراسم حرکات نمادین رشته های ورزشی مختلف توسط دانش آموزان و همچنین  فعالیت های پرورشی در قالب تدریس مربی ورزش به اجرا گذاشته شد.

انتهای پیام/ح

آئین نمادین زنگ ورزش در ارومیه برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.