معاون نظارت بر اجرای استاندارد در چابهار:

بیش از هزار کالای وارداتی در کشور کنترل استاندارد دارند

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: هزار و ۷۰۰ کالای وارداتی در کشور کنترل استاندارد دارند تا شهروندان از ورود کالا‌های غیر استاندارد متضرر نشوند.

بیش از هزار کالای وارداتی در کشور کنترل استاندارد دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مرندی مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ۲۰ هزار واحد تولیدی از مجموع ۱۰۰ هزار واحد تولیدی در استان‌های مختلف کشور استاندارد اجباری ملی را رعایت کرده اند.

وحید مرندی مقدم  اظهار داشت: تلاش‌های زیادی در سال‌های اخیر برای استاندارد سازی کالا، خدمات و نظارت‌های لازم در زمینه تولید انجام شده است به طوری که ایران رتبه ۲۳ جهان از نظر رعایت استاندارد‌ها را دارد.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران افزود: یکی از شعار‌های سازمان ملی استاندارد خرید کالای ایرانی است که این امر باید به یک فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.

وی بیان کرد: وقتی کالای با کیفیت ساخت داخلی در کشور موجود است نباید شهروندان به فکر تهیه کالای بی کیفیت خارجی باشند.

وی ادامه داد: شهروندان با خرید کالای ایرانی به اشتغال و تولید کشور کمک شایانی می‌کند.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: هزار و ۷۰۰ کالای وارداتی در کشور کنترل استاندارد دارند تا شهروندان از ورود کالا‌های غیر استاندارد متضرر نشوند.

مرندی مقدم افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با کمبود شدید نیرو مواجه است به طوری که هم اینک ۵۰ درصد پست‌ها در این سازمان خالی است.

وی با بیان اینکه در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستان چابهار کمبود نیرو به شدت محسوس است، خاطرنشان کرد: موافقت‌هایی از سازمان امور استخدامی کشور اخذ شده تا نیروی جدید استخدام و مشکلات کمبود نیرو را مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: چابهار یکی از مناطق مهم و راهبردی ایران است و می‌تواند به مرکز توسعه استان سیستان و بلوچستان تبدیل شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در تلاش هستیم تا با رعایت استاندارد‌های کامل زیست محیطی در مراکز تولیدی و کارخانجات شهرستان چابهار به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال کمک کنیم.

شهرستان چابهار در حدود ۶۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در سواحل دریای عمان واقع شده است.


انتهای پیام /ع

20 هزار واحد تولیدی کشور استاندارد اجباری ملی را کاملا رعایت کرده اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار