ملک اخلاق مطرح کرد:

مشتری مداری راه حل سودآوری شرکت های دانش بنیان/ لزوم شناخت بازارهای جهانی

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: مشتری مداری همان سود رساندن به شرکت های دانش بنیان است .

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل ملک اخلاق رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی عصر امروز در مراسم اجلاس مدیریت مشتری مداری در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما اظهار کرد: حرکت جهان بعد از جنگ جهانی، بر اساس بحث تولید گرایی بوده و تقاضا بیشتر از عرضه بوده است.

وی بیان کرد: کیفیت گرایی مبحث مهمی است و دانش مدیریت در خصوص کنترل کیفیت باید ارتقا پیدا کند.

ملک اخلاق ادامه داد: محیط گرایی درپاسخگویی به نسل آینده مطرح شده و تولید گرایی به مشتری گرایی رسیده است.

وی عنوان کرد: برای کسب بازار شرکت های دانش بنیان و فروش تولیدات، مشتری ها بسیار موثر هستند زیرا به خوبی کیفیت کالا را ارزیابی می کنند.

ملک اخلاق ادامه داد: مشتری مداری همان سود رساندن به شرکت های دانش بنیان است .

6 وزارتخانه کشور قانون ندارند

فرید موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بحث  مشتری مداری در فضای مدیریتی از سال ۸۰ آغاز شد .

وی بیان کرد: مشتری مداری در فضای اقتصادی چندان نهادینه نشده است و اقداماتی در حوزه اکادمیک ما اتفاق افتاده است، نمی‌توانیم از مشتری‌مداری صحبت کنیم اما اقتصاد کشورمان دولتی باشد.

موسوی افزود: بحث خصوصی سازی را در سال ۸۹ ترسیم کردیم ولی اکنون بعد از ۱۲ سال فاصله زیادی با مدینه فاضله قانون اصل 44 داریم،ما از تفکر مدیریت دولتی فاصله نمی‌گیریم و  به بخش خصوصی اجازه توانمند شدن را نداده ایم و امروز یک الگوی سازمانی نظام دولتی را به درستی طراحی نکردیم .

وی اظهار کرد: ابعاد و ماموریت های چند وزارتخانه مشخص نیست و دستگاه ها بر اساس برداشت خود برنامه ریزی می کند.

وی گفت: متاسفم که این را بگویم امروزه 5 تا 6 وزارتخانه کشورمان هرگز قانون ندارند و معلوم نیست ابعاد فلسفه وجود آن وزارتخانه‌ها چیست.

موسوی عنوان کرد: ما قانون در کشور کم نداریم و تغییر وضعیت موجود با عزم جدی مردم میسر می شود.

 تا زمانی که دولت در اقتصاد باشد مشتری‌مداری ایجاد نمی‌شود

در ادامه مراسم ندیمی مشاور عالی  معاون رئیس جمهور گفت: برای حمایت از مشتری باید رقابت داشته باشیم و در این زمان کیفیت را بالا می بریم و قیمت ها را تنظیم می کنیم .

وی افزود: بخشی از رکودی که در کشورمان از آن صحبت می‌کنیم به این دلیل است که ما متناسب عمل و تولید خود را براساس نیاز جامعه و خواست مردم عرضه نکرده‌ایم.

ندیمی گفت: مسئله فناوری در مشتری مداری مهم است و به صورت آن لاین کالا هارا رصد می کنیم و مردم به راحتی تسلیم عرضه کننده نمی شوند و عرضه کننده باید مشتری خود را پیدا کند .

وی گفت: دولت وقتی خودش در اقتصاد باشد نمی‌توان مشتری‌مداری ایجاد کرد، زیرا خود دستگاه تولید کننده دولتی است.

وی اضافه کرد: بدون مدیریت کارهابه خوبی انجام نمی شود و دولت در حال حاضر شریک‌معامله است.

ندیمی با تاکید بر این که فعالان اقتصادی امروز باید مشتری‌مدار باشند و شرایط خود را براساس خواست مشتری تغییر دهند، گفت: برای داشتن مشتری‌مداری باید مدیریت و نظارت را در کشورمان افزایش دهیم و هرچقدر قانون داشته باشیم نمی‌توان به این مهم دست یابیم و از حقوق مصرف‌کنندگان دفاع کنیم.

مشاور عالی معاون رئیس جمهور در پایان  گفت: شرایط اقتصاد در حال تغییر است و هر موقع دولت از اقتصاد کنار بکشد رقابت و مشتری‌مداری خود ایجاد می‌شود.

نا موفق بودن دولت ها در بحث مشتری مداری

در ادامه مراسم حسن پور ریاست فراکسیون اصناف مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی مربوط به کشورهای پیشرفته است و ما معمولا ۵۰ سال عقب هستیم .

وی بیان کرد: ۵۰ میلیارد درصندوق توسعه داریم ولی در کشورهای حاشیه خلیج فارس هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار میلیارد در صندوقشان موجود است .

وی اظهار کرد: خیلی از افراد در خارج از کشور قبل از سخنرانی ترامپ خواب های آشفته ای برای ما می دیدند که به دلیل ذخیره سازی، آب از آب تکان نخورد .

حسن پور اظهار کرد: در طول ۱۱۰ سال گذشته همه دولت ها در بحث مشتری مداری ناموفق بودند و الان تصمیم به تغییراتی در امور وزارت خارجه هستیم.

وی عنوان کرد: الان با کار آفرین های موفق دنیا صحبت نمی کنیم تا صندلی ما به خطر نیفتد.

حسن پور ادامه داد: مشتری برای شرکت ها مانند آب حیات برای جامعه است و رهبری فرمودند که روابط بین المللی را با دنیا گسترش بدهیم و ما باید به دنبال بازار‌ های هدف باشیم اما ما از ۱۵۰ بازار اصلی غافل بودیم .

وی تاکید کرد: در بحث مشتری مداری باید ذائقه بازار جهانی را تشخیص دهیم و آنها را شناسایی کنیم.

انتهای پیام/

6  وزارتخانه قانون ندارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار