فرمانده انتظامی کاشان

مصالحه 78 درصدی پرونده های قضایی در کاشان

فرمانده انتظامی کاشان از افزایش 78 درصدی مصالحه در پرونده های قضایی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ علی پورکاوه  گفت: 976 پرونده در هفت ماه گذشته با ارجاع به واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری ها به مصالحه ختم شد که این میزان در سال گذشته نزدیک به 550 پرونده بود.

وی افزود: پرونده ها در زمینه های حقوقی، درگیری، مشکلات روانشناختی و اجتماعی بود که با تلاش واحدهای مستقر در کلانتری ها به سازش بین طرف های دعوا منجر شده است.

فرمانده انتظامی کاشان بیان کرد: کاهش ارجاع پرونده ها به دادگستری و حذف ماموریت های غیرضرور از جمله اثرهای فعالیت واحدهای مشاوره و مددکاری ناجا می باشد که در این راستا 542 نشست آموزش همگانی با حضور کارشناسان بخش های مختلف انتظامی و ترافیکی در این شهرستان برگزار شد.

او با اشاره به برگزاری نشست های آگاهی بخشی در مدرسه ها، دانشگاه ها، مسجدها، کارخانه ها، اصناف و کارکنان دولت اضافه کرد: حضور پلیس به تنهایی برای مقابله با بزهکاری ها و معضل های اجتماعی چاره ساز نیست و باید بر آموزش های همگانی در راستای پیشگیری و کاهش جرم و جنایت در جامعه تمرکز شود.

 

انتهای پیام/م

 

در هفت ماه گذشته 976 پرونده  در کاشان به مصالحه ختم شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.