سخنرانی بوریس جانسون درباره توافق هسته‌ای ایران و موضوع کره شمالی

وزیر امور خارجه انگلیس امروز در لندن پیرامون موضوع توافق هسته‌ای ایران و تهدیدات آمریکا علیه کره شمالی سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ «بوریس جانسون»، وزیر امور خارجه انگلیس، امروز (دوشنبه) در مرکز چاتم هاوس (موسسه سلطنتی روابط بین الملل) راجع به مسائل روز جهان سخنرانی خواهد کرد.

جانسون قصد دارد در این سخنرانی درباره اهمیت همکاری های دیپلماتیک بین المللی برای مقابله با تهدیدات سلاح هسته ای و کره شمالی صحبت کند. وی همچنین موضع انگلیس را در برابر لفاظی های جنگ طلبانه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مشخص خواهد کرد.

گاردین به متن سخنرانی جانسون دسترسی داشته و با انتشار بخش هایی از آن نوشت: وزیر خارجه انگلیس در این سخنرانی می گوید دونالد ترامپ یک وظیفه روشن و مطلق دارد؛ او به دنبال آماده کردن شرایطی برای مداخله نظامی در کره شمالی است. جانسون با رد تلاش های ترامپ اعلام می کند انگلیس خواستار دنبال کردن تلاش های دیپلماتیک برای حل این چالش است.

وی قصد دارد در سخنرانی خود به تمجید از توافق هسته ای ایران بپردازد. این یکی دیگر از دستاوردهای دیپلماتیک جامعه جهانی است که مورد انتقاد شدید ترامپ قرار دارد.

در متن سخنرانی جانسون آمده است: توافق هسته ای ایران که به دقت سازمان دهی شده است می تواند به عنوان یک الگو برای انجام توافقی مشابه با کره شمالی بکار گرفته شود. جانسون در کنار باز بودن درها به روی گزینه نظامی، بر استفاده از راهکارهای دیپلماتیک تاکید خواهد داشت.

بنیاد چاتم هاوس در سال 1920 تاسیس شد و به تحلیل چالش های استراتژیک می پردازد. از چاتم هاوس به عنوان اندیشکده سیاست خارجی انگلیس یاد می شود.

 

انتهای پیام/

 

وزیر خارجه انگلیس درباره ایران و کره شمالی سخنرانی می کند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار