مک‌کین: دولت آمریکا هیچ راهبرد خاصی ندارد

نشریه هیل از افزایش نگرانی‌ها در کنگره درباره فقدان راهبرد ویژه در آمریکا برای بسیاری از میدان‌های نبرد خبر داد.

مک‌کین: دولت آمریکا هیچ راهبرد خاصی نداردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه کنگره آمریکا (هیل) در پایگاه اینترنتی خود نوشت: برخی حوادث اخیر در خاورمیانه [غرب آسیا] و آفریقا تردیدهای جدیدی درباره راهبرد مبارزه با تروریسم رئیس جمهور آمریکا ایجاد کرده است.

حوادث اخیر در کل این پرسش را مطرح کرده است که آمریکا از جنگ با شبه نظامیان سراسر جهان چه اهداف بلندمدتی داشته است و حتی برخی از منتقدان دولت معتقدند این راهبرد فاقد منطق قابل قبول بوده است. سناتور جان مک کین، رئیس کمیته خدمات مسلح سنا نیز بر این باور است که دولت آمریکا هیچ راهبرد خاصی ندارد.

نویسنده با اشاره به درگیری این هفته در شهر کرکوک عراق، افزود: با توجه به این درگیری ها، اکنون این پرسش مطرح است که آیا اساسا آمریکا برای کاستن از خشونت های فرقه ای پس از سرنگونی داعش راهبرد خاصی دارد یا خیر؟

از طرف دیگر در سوریه نیز نیروهای تحت حمایت آمریکا ادعا می کنند در الرقه به پیروزی هایی در برابر داعش دست یافته اند، پیروزی دشواری که به هرحال تردیدهایی درباره برنامه های آمریکا در زمینه ایجاد ثبات در این کشور که همچنان درگیر جنگ داخلی است، ایجاد کرده است.

حمله نیجر نیز به طور ویژه بحث هایی را میان نمایندگان کنگره و دولت ترامپ به راه انداخته است. مک کین از دولت به دلیل ارائه نکردن اطلاعات لازم در این زمینه به کمیته خدمات مسلح سنا انتقاد کرده است. مک کین روز پنجشنبه تاکید کرد ما می خواهیم هم چیز را درباره راهبرد دولت بدانیم. راهبرد اهمیت زیادی دارد.

پنتاگون درحال تحقیق درباره حمله مرگبار به نیروهای آمریکایی در نیجر است؛ حادثه ای که به کشته شدن 4 سرباز منجر شد. یک روز پس از آن مک کین با جیمز ماتیس، وزیر دفاع دیدار کرد. سناتور لیندزی گراهام، عضو کمیته خدمات مسلح سنا و متحد مک کین نیز روز جمعه با ماتیس دیدار و ضمن حمایت از عملیات نیجر گفت: ما نمی خواهیم شاهد شکل گیری یک 11 سپتامبر دیگر این بار از نیجر باشیم. گراهام تاکید کرد، مردم آمریکا باید برای افزایش عملیات آمادگی داشته باشند نه برای کاهش آنها.

نویسنده در بخش دیگری از این تفسیر با اشاره به تحولات اخیر سوریه یعنی پیروزی نیروهای سوریه دموکراتیک در الرقه که از حمایت آمریکا برخوردارند، افزود: مک کین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه های آمریکا برای دوران پسا داعش در سوریه گفت: هیچ راهبردی برای سوریه که من از آن اطلاع داشته باشم وجود ندارد.

سناتور کریس مورفی، عضو کمیته روابط خارجی نیز گفت به نظر می رسد در دولت آمریکا هیچ گفتگویی درباره اینکه آینده الرقه پس از سرنگونی داعش چگونه خواهد بود، انجام نشده است.

وی تاکید کرد: آمریکا بدون آنکه برای آنچه در آینده روی می دهد یعنی درخواست تشکیل یک کشور مستقل از سوی کُردها برنامه ای داشته باشد، آنها را هم در سوریه و عراق تقویت کرده است.

انتهای پیام/

 

فقدان راهبرد ویژه در آمریکا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار