مخترع جوان ارومیه ای در انتظار حمایت

شهرام غفاری مخترع اهل ارومیه در کارنامه درخشان خود ۳۵ اختراع دارد که ۱۵ اختراع را به ثبت جهانی رسانده است و همچنان در انتظار حمایت مسئولان استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به علوم و فنون جدید در گروی غیرت و همت نخبگان، مخترعان و استعداد‌های برتر کشور است بنابراین باید از نخبگان و دانشمندان ایرانی و بومی حمایت شود.

شهرام غفاری مخترع اهل ارومیه؛ دارنده  مدال‌های مختلف طلا،نقره و دیپلم افتخار از کشور‌های مختلف جهان و در کارنامه درخشان خود ۳۵ اختراع دارد که ۱۵ اختراع  را به ثبت جهانی رسانده است.

نبود حمایت از سوی مردم و مسئولان، نداشتن انگیزه و سرمایه باعث می‌شود که ظرفیت‌های بالقوه‌ی علمی کشور را از دست دهیم و سایر کشور‌های جهان از امتیازات علمی کشورمان استفاده کنند؛ که مصداق بارز این موضوع شهرام غفاری مخترع جوان اهل ارومیه است که طراحی و ساخت چندین کالای ضروری و مورد نیاز بشر را در کارنامه خود دارد که متاسفانه از سوی مسئولان کشوری و استانی حمایت نشده و هم اکنون کشور هم جوار استان آذربایجان غربی، ترکیه برای پیشرفت و آبادانی کشور از نابغه ای ایرانی نهایت استفاده را می کند.

مخترع جوان ارومیه ای در انتظار حمایت

دفندر وسیله ای برای دفع حشرات و جانوران موذی


شهرام غفاری دارنده‌ی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به اختراع دفندر مدرن برای دفع حشرات موذی در فرودگاه‌ها و کارخانجات موادغذایی افزود:برای اولین بار در جهان موفق شدم وسیله ای برای مبارزه با جانوران و حشرات موذی طراحی کنم.
وی ادامه داد:در این طرح  از سموم شیمیایی استفاده نشده و سالم‌ترین راه برای دفع حشرات موذی در مکان‌های عمومی و خصوصی مانند فرودگاه‌ها و کارخانجات مواد غذایی است.
کارشناس الکترونیک افزود: محدوده شنوایی انسان ۲۰ تا ۲ هزار هرتز را شامل می‌شود که فروصوت نامیده می‌شود و امواجی که محدوده شنوایی آن بالاتر ۲ هزار هرتز باشد فراصوت نام دارد که از محدوده شنوایی انسان خارج است و هیچ ضرری برای انسان ندارد، ولی می‌تواند به راحتی حشرات و جانوران موذی را دفع کند.
غفاری ادامه داد: با استفاده از امواج فراصوت و فرکانس آزار دهنده توانستم این دستگاه را اختراع کنم .

مخترع جوان ارومیه ای در انتظار حمایت
وی با اشاره به اینکه دفندر‌ها در انواع مختلفی کاربردهای مختلفی دارند گفت:دفندر پرندگان برای نصب در فرودگاه‌ها طراحی شده که کشور ترکیه با ۵۵ فرودگاه فعال برای نصب و راه اندازی دفندر پرندگان پیشتازی می‌کند.
غفاری با اشاره به نصب و راه اندازی این سیستم در فرودگاه‌های کشور نیز گفت:متاسفانه نبود سرمایه و پول در کشور باعث شده مسئولان حمایت نکنند و فقط برای نخستین باردر کشور در فرودگاه ارومیه برای دفع پرنده‌های مزاحم و افزایش ایمنی پرواز‌ها نصب شده است.
کارشناس الکترونیک گفت:دستگاه دفع کننده حیوانات مضر و موذی با استفاده از امواج فراصوت درسال ۲۰۱۳ درسازمان مالکیت‌های فکری جهان به نام کشورمان ثبت شده است و تاکنون مدال طلای مسابقات اختراعات مالزی، کرواسی، تایوان و استانبول و نقره اختراعات سوییس را کسب کرده ام.

مخترع جوان ارومیه ای در انتظار حمایت

تولید کم‌مصرف‌ترین رادیاتور جهان

شهرام غفاری به ساخت کم مصرف‌ترین رادیاتور حرارتی جهان اشاره کرد و گفت: این رادیاتور حرارتی که هات پانل نام دارد فقط با مصرف ۱۰۰ الی ۲۰۰ وات برق و با گرمایش ۷۰ درجه‌ای ظرفیت گرم کردن یک اتاق ۲۰ مترمربعی را دارد.
این مخترع ادامه داد: رادیاتور حرارتی به صورت هوشمند عمل می‌کند و وقتی دمای اتاق به دمای مطلوب رسید درجه حرارت آن کاهش می‌یابد.
غفاری   افزود:مهمترین ویژگی‌های این سیستم مقاوم بودن در برابر انفجار و آتش سوزی، داشتن شیشه مقاوم و نشکن است.
وی هدف از ساخت  رادیاتور حرارتی را نصب در پایگاه‌های نظامی در نقاط صفر مرزی عنوان کرد و افزود: منطقه آذربایجان غربی یک منطقه سرد و کوهستانی و در زمستان‌های هوا به شدت سرد و کولاک است به همین دلیل  سوخت رسانی به مناطق مرزی و صعب العبور سخت است که به راحتی می توان  از این رادیاتور حرارتی  در آن مناطق نصب کرد تا سربازان مشکل گرما و آب گرم نداشته باشند.

مخترع جوان ارومیه ای در انتظار حمایت
بر این اساس این گزارش ۳۰ درصد از تولیدات شهرام غفاری در بازار ترکیه و ۷۰ درصد دیگر نیز در بازار‌های جهانی به فروش خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد بهادری
۱۱:۱۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
سلام
وقت شما بخیر
یکدستگاه از رادیاتور میخام
Russian Federation
بهنام میرزای
۲۱:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام در مورد دستگاه دفندر میخواستم مزاحم بشم من روسیه هستم و در صورت امکان در درجه اول برای خودم سفارش بدم این دسگاه رو در ثانی این شهری که هستم در سال حشرات موزی از جمله پشه و پشه ریز خیلی زیاد هست اگر انشالله دستگاه جواب بده سفارش زیادی خواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ایران عزیز
۱۲:۵۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
اکثرمامتاسفانه وقتی کسی زمین می خوردخوشحالیم وقدرنعمتهای خودرابایدبدانیم
Iran (Islamic Republic of)
ایران عزیز
۱۲:۵۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
اکثرمامتاسفانه وقتی کسی زمین می خوردخوشحالیم وقدرنعمتهای خودرابایدبدانیم