سرگذشت پژوهی زندگینامه شهدای ترور در خراسان رضوی

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: زندگینامه شهدای ترور با هدف زنده نگهداشتن یادوخاطره شهدا به صورت تخصصی و تفکیک در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید مجید حسینی در جلسه مشترک با دبیرکل بنیاد هابلیان  گفت: نسل امروز باید بدانند چرا تعدادی از هموطنان ما از ابتدای انقلاب تا به امروز توسط گروهک‌های معاند و منافق ترور شدند.


وی تصریح کرد: شهدای ترور عناصر با بصیرتی بودند که به خاطر فعالیت‌های شاخص و مهمی که در راستای خنثی کردن نیرنگ‌های دشمنان بود، ترور شدند و به مقام رفیع شهادت نائل آمدند از این رو زندگی این شهیدان سرگذشت پژوهی می‌شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی گفت: با همکاری بنیاد هابلیان سرگذشت پژوهی زندگی شهدای ترور به صورت صوتی و تصویری از خانواده، دوستان، آثار به جا مانده از شهدا مانند عکس، دست خط، وصیت نامه، صوت و فیلم و هر اثر دیگر به صورت تخصصی جمع اوری می‌شود.
 
حسینی با بیان اینکه مرکز اسناد بنیاد خراسان رضوی مرکز ضبط و نگهداری آثار شهدای این استان است، گفت: در حال حاضر مرکز اسناد استان خراسان رضوی با داشتن بیش از یک میلیون ششصد هزار سند یکی از بزرگترین مراکز اسناد در کشور است که آثار شهدا با توجه به شرایط و زمان جامعه برای نسل‌های کنونی و نسل‌های بعد منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۷۰ شهید ترور افتخار استان خراسان رضوی هستند، خاطر نشان کرد: مشهد مقدس با ۴۴۲ شهید ترور و پس از آن سبزوار با ۹۶ شهید، نیشابور با ۹۱ شهید وقوچان ۳۶ شهید از شهرستان‌های شاخص دارای شهید ترور است.

حسینی با بیان اینکه بنیاد آمادگی همکاری با سایر نهاد‌ها دولتی و غیردولتی را در ترویج فرهنگ و ایثار شهادت دارد، خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۶۴ قانون جمع آوری حفظ و نگهداری آثار و اسناد شهدای والامقام و ایثارگران به عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌باشد و دستگاه‌های که تاکنون آثار و اسناد شهدا را جمع آوری کردند می‌بایست جهت حفظ و نگهداری و غنا بخشیدن به آرشیو مرکز اسناد آن‌ها را به این بنیاد تحویل دهند.

انتهای پیام//ف.ج
 

دیدار معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران خراسان رضوی دبیرکل بنیاد هابلیان  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.