تردد 500 هزار مسافر از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل از تردد نیم میلیون مسافر از پایانه مرزی بیله سوار مغان در 6 ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار افزود : از این میزان 75 درصد مسافر خارجی و 25 درصد مسافر ایرانی است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش داشته ایم.

وی با بیان اینکه 83 درصد مسافران عبوری از پایانه مرزی پیاده و 17 درصد هم سواره هستند گفت : در 6 ماه اول امسال بیش از 75 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار توسط 3 هزارو 309 دستگاه کامیون صادر و حدود 52 هزار تن کالا نیز ترانزیت خروجی شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل عمده کالاهای صادراتی و ترانزیت خروجی شده را کاشی، شیشه، قیر، نمک، سیلیس، سنگ های ساختمانی، پروفیل، سیب زمینی، ام دی اف، آب معدنی، اتومبیل سواری و نئوپان اعلام کرد.

رحمتی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حسینی از آمادگی کامل پایانه مرزی بیله سوار جهت استقبال و پذیرائی از زائران آذری با ایجاد موکب خبر داد و افزود: سال گذشته 2 هزار نفر از طریق این پایانه عازم کربلای معلی شده اند و امسال نیز طبق پیش بینی ها ورود اتباع آذری و گرجستان 3 برابر خواهد بود که همه تمهیدات لازم انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق اعلام ستاد مرکزی اربعین زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه عازم عراق می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل افزود: بر اساس مصوبات ستاد اربعین استان اداره مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیـــــل جهت هماهنگی و جابجایی زائران حسینی استان در مرز خسروی استان کرمانشاه حضور خواهند یافت.

رحمتی در خصوص پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده ای بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان که به دوزبلاغ معروف است گفت: از سال 94 این مهم بین دو طرف جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی اجرائی شده که هم اکنون سهمیه استان 600 برگ است و با پیگیرهای لازم و برنامه ریزی های انجام شده در تلاش هستیم این سهمیه را به هزار برگ برسانیم.

وی افزود: هر برگ دوزبلاغ یا همان پروانه تردد معافیت عوارض متقابل جاده ای 160 دلار معادل 600 هزار تومان دارد.

 

انتهای پیام/ح

افزایش 12 درصدی تردد مسافران از پایانه مرزی بیله سوار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.