قمری: امسال توانستیم ۵ کرسی آسیایی کسب کنیم/ مبارزه با دوپینگ از اهداف اصلی مان است

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: خوشبختانه امسال توانستیم ۵ کرسی آسیایی را در هیئت رئیسه و کمیته‌های جاده و تریال کسب کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران نشست خبری خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری امروز برگزار شد.

او در ابتدای نشست با گزارشی از فعالیت‌های 6 ماهه اول سال اظهار کرد: خوشبختانه ما امسال توانستیم 5 کرسی آسیایی را در هیئت رئیسه و کمیته‌های جاده و تریال کسب کنیم و این موضوع از لحاظ ابعاد بین المللی برای ما خیلی خوب بود.

قمری ادامه داد: امسال بیش از 80 روز مسابقه داخلی در قالب 37 مسابقه که در تقویم فدراسیون وجود داشت، اجرا کردیم. به طوری که توانستیم در این مسابقات به 15 عنوان بین المللی دست یابیم.در حال حاضر ما 12اردوی داخلی را برای ورزشکاران تدارک دیده ایم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه تصریح کرد: امسال برای اولین بار در تاریخ یعنی فرانک پرتوآذر بانوی رکابزن کشورمان توانست در رقابت‌های قهرمانی آسیا به مقام سومی برسد که این برای اولین بار است که در تاریخ چنین افتخار بزرگی را کسب می کنیم. پیش از این تمام افتخاراتی که بانوان در رقابت ها بدست می آورند تنها مختص به مسابقات کاپ‌ آسیایی بود. این افتخار باعث شد تا فرانک پرتوآذر در رده بندی برترین دوچرخه سواران آسیایی در رده نخست قرار بگیرد.

قمری ادامه داد: امیر حسین جمشیدیان هم در مسابقات جهانی که در کشور ایتالیا برگزار شد به عنوان ارزشمند چهارم دست یافت که این موضوع برایمان بسیار خوشایند است و حالا امیدوارم جمشیدیان بتواند در رشته پیشت برای کشورمان سهمیه المپیک 2020 توکیو را بدست‌ آورد.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری درمورد بخش استعدادیابی هم گفت: ما در بخش استعداد یابی از کشور استرالیا الگو گرفته‌ایم و تاکنون نیز تعدادی از رکابزنان مستعد از استان‌های گوناگون انتخاب شده‌اند. در کنار این استعدادیابی 300 دوچرخه خریداری شده که با توجه به شرایط هر استان این دوچرخه ها بین آنها تقسیم می شود.باید بگویم ما این دوچرخه ها را با یک چهارم قیمت خریداری کرده ایم. یکی از اهدافی که هم ما و هم وزارت ورزش توجه ویژه ای به آن داریم توجه به ورزش همگانی است. حتی «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» هم یکی از کارهایی است که در حال حاضر در برخی از استان‌های کشورمان اجرا می‌شود.خود من چند روز پیش به شهر میاندوآب در استان آذربایجان شرقی سفر کردم که همایشی با حضور 15 هزار دوچرخه‌سوار و در شهر بناب هم همایشی با حضور 10 هزار نفر برگزار شد که از نظر من هر 2تای‌ آنها می توانند برای ما ارزشمند باشد.

او در ادامه گفت: ما امسال 7 ورزشکار و 4 مربی را به کلاس‌ها و کمپ‌های فدراسیون جهانی در کشورهای ژاپن، کره جنوبی و ... فرستادیم و توانستیم با انجام این کار سطح توانایی های ورزشکارانمان را بالا ببریم.

قمری درباره موضوع مبارزه با دوپینگ خاطر نشان کرد: این موضوع یکی از هدف های اصلی ما محسوب می شود و برای آن نیز تاکنون کارهای زیادی انجام داده‌ایم، ما نگران این نیستیم که تعدادی از ورزشکاران در داخل کشور دوپینگی باشند بلکه به دنبال این هستیم تا ورزشکارانی را به رقابت های برون مرزی اعزام می کنیم سالم باشند. تمام سعی و تلاش ما این است تا مسیر دوچرخه سواری را به سمت پاک بودن ببریم و می خواهیم کاری کنیم تا دوچرخه سواری ما از پایه درست شود. حتی ضمانت‌نامه‌هایی را از ورزشکاران می‌گیریم در هر صورت هزینه هر دوچرخه بین 40 تا 50 میلیون تومان است و باید ورزشکاران کشورمان در حفظ و نگهداری آنها تلاش کنند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در ادامه این موضوع تاکید کرد: پیش از این در طول سال یک یا 2 بار از دوچرخه سواران تست دوپینگ گرفته می شد اما اکنون 95 درصد رقابت‌هایی که برگزار می‌شود تحت نظارت شدید ما قرار دارد.وقتی مسئولان فدراسیون جهانی ببینند ما در مبارزه با دوپینگ جدی هستیم، شرایط ما هم درک می کنند. شخصی که تست دوپینگش مثبت اعلام شود، تنها خودش مقصر است مگر آنکه باشگاه یا فدراسیونی به دنبال این باشد تا در فضایی سازمان یافته و برنامه ریزی شده این کار را مدیریت کند.

او ادامه داد: بعد از مسابقات ترکمنستان کمیته فنی جلسه ای برگزار کرد و تصمیم گرفتیم در مسابقه ضعیف شرکت نکنیم و بچه ها را به مسابقات لهستان اعزام کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پاسخ به این سوال که وضعیت پریموت سرمربی کوهستان کشورمان چه می شود،اظهار کرد: پریموت خواسته‌هایی از ما دارد که قرار شده است فردا (سه‌شنبه)در کمیته فنی به این موضوع رسیدگی کنیم و با توجه به درخواستش تصمیم گیری می کنیم که آیا می توانیم با او ادامه دهیم یا خیر.

قمری در مورد گلایه های آتوسا عباسی هم گفت: همسر خانمی که دست فروشی می کرد 3سال پیش تست دوپینگ یکی از شاگردانش مثبت اعلام شد و ما تصمیم گرفتیم او 2 سال را از حضور در میادین ورزشی محروم کنیم اما اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری اعلام کرد باید چهارسال محروم شود. این خانم هم 2سال پیش باردار شد و پس از آن از او دعوت کردیم تا در مسابقات شرکت کند با وجودی که در رقابت های قهرمانی کشور سوم شد و او را به اردوی تیم‌ ‌ملی برای حضور در کاپ ژاپن دعوت کردیم، اما متاسفانه نتوانست به حد نصاب هایی که مد نظر ما بود دست یابد.

قمری در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد فدراسیون در اجرای تست سلامت و مبارزه جدی با دوپینگ بین ورزشکاران تبعیض قائل می شود،گفت: تست سلامت نمی تواند جلوی فعالیت ورزشی را بگیرد،اما برخی ورزشکاران مشکل کبد و ... داشتند به طوری که در مسابقات قهرمانی کشور ورزشکارانی که مشکل داشتند دوباره از آنها تست سلامت گرفتیم که مشکل شان حل شده و توانستند در مسابقات برون مرزی شرکت کنند. درباره رکابزن تیم شهرداری تبریز هم در جلسه‌ای که با مسئولان این تیم داشتیم، آنها عنوان کردند که او مشکلی ندارد و حتی در مسابقات خارجی هم تست دوپینگ داده است و تعهد داد که بدون مشکل در تور آذربایجان شرکت کند.

قمری در مورد نیاز رکابزنان کشورمان به تجهیزات روز دنیا اظهار کرد:ما برای مسابقاتی که در پیش داریم نیاز به تجهیزات به روز داریم مانند بازی‌های آسیایی جاکارتا از این رو کمیته‌ فنی و مدیر تیم‌های ملی بررسی‌هایی را انجام داده اند و حتی نوع دوچرخه‌ها را در 2 بخش سرعت و نیمه استقامت هم مشخص کرده‌ایم. در ضمن قرار است در حاشیه کاپ جهانی لهستان هم بازدیدی از یکی از کارخانه های این کشور داشته باشیم تا با آنها صحبتی مبنی بر حامی مالی و خریداری دوچرخه‌ها داشته باشیم. به‌ هر حال همان طور که خودتان می دانید در بازی‌های آسیایی هزارم ثانیه و صدم ثانیه مقام‌ها را مشخص می‌کند. برهمین اساس ما باید تجهیزات بالایی در اختیارمان قرار بگیرد تا از دیگر حریفان آسیایی مان عقب نمانیم.

او در مورد لژیونر شدن ماندانا دهقان هم پاسخ داد: او اعلام کرده است قصد دارد با یکی از کشورهای عربی قرارداد امضا کند و طبق قانون ثبت‌نام‌ها در اول هر سال انجام می‌گیرد و بر همین اساس دهقان باید تا سال ۲۰۱۸ صبر کند و سپس در مورد لژیونر شدنش اظهار نظر خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در ادامه گفت:طبق برآوردی که ما انجام داده ایم هزینه دوچرخه‌ سرعت 15 تا 18 هزار دلار و برای نیمه استقامت هم بین 14 تا 16 هزار دلار است و در تلاش هستیم تا با کمک حامیان مالی بتوانیم این مبالغ را کم کنیم.

قمری در پاسخ به این سوال که شنیده می شود محل فدراسیون دوچرخه سواری تغییر خواهد یافـت،بیان کرد: با پیگیری هایی که داشتیم قرار بر این شد زمینی را در ورزشگاه آزادی در اختیار ما قرار دهند تا ساختمانی درخور نام دوچرخه‌سواری را درست کنیم. ما پیگیری‌هایی در این باره داشتیم اما نیاز است با فروش ساختمان فعلی بتوانیم جای بهتری را در اختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در نشست خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار