اقتصاد مقاومتی به مدت ۵ سال در لنده اجرایی می‌شود

معاون توانمندسازی بنیاد علوی گفت: طرح اقتصاد مقاومتی لنده به مدت ۵ سال در این شهر اجرایی می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سیداحمد علیزاده معاون توانمند سازی بنیاد علوی در نشست بررسی راهکارهای تحقق برنامه‌های محرومیت‌زدایی در لنده‌ اظهار داشت: اجرایی طرح پایلوت اقتصادی از سوی بنیاد مستضعفان برای نخستین بار در قلعه گنج کرمان و امسال در شهرلنده به مدت پنج سال اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به بنیادمستضعفان حکم فرمودندکه یک منطقه محروم را پیداکنید و در آن عمران و آبادانی را برای معیشت مردم اجرایی کنید.

علیزاده هدف از اجرایی طرح پایلوت اقتصادی در مناطق محروم را برای توانمند سازی اصول محرومیت‌زدایی، حفظ عزت نفس و کرامت انسانی عنوان کرد.

معاون توانمندسازی بنیادعلوی تصریح کرد: شعار ما "کار با مردم، برای مردم ، توانمند سازی و معیشت پایدار در مناطق محروم است".

علیزاده با اشاره به اینکه باکمک مردم از طریق ارائه برنامه‌های مطالعاتی که به کارشناس مستقر در شهرلنده می‌دهند،گفت: مردم با ارائه طرح‌های خود در زمینه‌های عمران وآبادانی، خدمات سلامت و بهداشت، فرهنگی و آموزشی می‌توانند با حمایت بنیادمستضعفان و علوی با فقر و محرومیت خداحافظی کنند.

وی گفت: مهم‌ترین آیتم کاری بنیادمستضعفان و علوی پرداختن به حوزه سلامت مردم و اجرایی طرح‌های فرهنگی و آموزشی است که ریشه مشکلات فرهنگی را از بین ببرد.

علیزاده بیان کرد:شهرستان لنده دارای نقاط ضعف و قوت، فرصت‌ها و تهدیدها است که باید نقاط مثبت‌ها را قوی‌تر و تهدیدها را با ارائه راه‌حل‌ها و طرح‌های مطالعاتی در زمینه‌های مختلف به فرصت‌ها تبدیل کنیم.

علیزاده بابیان اینکه هدف اصلی طرح پایلوت اقتصادی افزایش درآمد جامعه روستایی است، افزود: مشاورین در روستاها حاضر می‌شوند و افراد تحصیل کرده را انتخاب و آموزش‌های لازم را به آنها می‌آموزند و با تشکیل گروه رابط بین ما ومردم هستند.

انتهای پیام/غ

اجرای طرح های پایلود اقتصادی در لنده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.