خرازی در جمع خبرنگاران:

درباره مسائل دفاعی و حضور خود در منطقه مذاکره نمی‌کنیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: بر سر مسائل دفاعی و حضور خود در منطقه با کسی پای میز مذاکره نخواهیم نشست.

توطئه‌های اسرائیل در فلسطین هیچ گونه تأثیری نداردبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی پس از دیدار با صالح العاروری معاون اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سخنان خوبی پیرامون قرار جدید آشتی ملی حماس تنظیم شده و امید است جنبش حماس همچنان در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت کند تا شاهد پیروزی آنان شویم.

وی ادامه داد: نفس حضور معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران نشان دهنده این است که توطئه‌های اسرائیل در فلسطین هیچ گونه تأثیری ندارد و آنچه که تحت عنوان بلاد شیعی بر زبان پادشاه عمان جاری شد، درواقع تئوری غلط و غير واقعی بوده است.

خرازی افزود: ما همواره از حماس، فلسطین و مقاومت دفاع کردیم درصورتیکه آن‌ها اهل تشیع نیستند و امروز مصمم هستیم که از حماس در برابر اسرائیل حمایت کنیم.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: امیدواریم که حماس بتواند حق مردم فلسطین را بگیرد و همواره شاهد پیروزی‌های پی در پی آنان باشیم.

خرازی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان  درباره مذاکره مجدد در بحث موشکی گفت: صحبت‌های ما با این گروه درباره برجام بوده و فراتر از آن نبوده است و بر سر مسائل دفاعی و حضور خود در منطقه با کسی پای میز مذاکره نخواهیم نشست.

وی ادامه داد: حضور ایران در منطقه به منظور دفع توطئه‌های برخی کشور‌هایی است که می‌خواهند دیگر قدرت‌ها را ساقط و تجزیه کنند بنابراین آنچه که ایران انجام داده در جهت ثبات منطقه بوده که این یک وظیفه طبیعی است.

خرازی افزود: مذاکرات ما تنها درباره مسائل هسته‌ای بوده که آن نیز به مشکلاتی از سوی آمریکا و نقض عهد‌های مکرر آنها و ضربه زدن به چنین قرارداد‌هایی منتج شده است.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات اروپایی معتقدند که برجام به صلح و امنیت در منطقه کمک کرده است لذا سیاست ما در ادامه باید چگونه باشد، گفت: ما از ابتدا نمی‌خواستیم بمب اتمی بسازیم و اعلام کرده بودیم که فناوری هسته‌ای را برای مسائل صلح آمیز می خواهیم، اما آن‌ها با تصوراتی که داشتند برای ما مشکلاتی ایجاد کردند.

به گفته وی مشکل اساسی آنها مدیریت جمهوری اسلامی ایران و نفوذ ما در منطقه است، اما باید همواره به مسیر خود ادامه دهیم چرا که ایران کشوری مستقل است.

خرازی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر آتی هیئت عالی رتبه فرانسوی به ایران بیان کرد: مواضع ما مشخص است و به مسیر خودمان را ادامه می‌دهیم و نمی توانیم دست خودمان را ببریم برای اینکه دیگران چنین اصراری دارند، یعنی صنایع موشکی و قدرت دفاعی ما برای دفاع از کشومان است.

وی بیان کرد: همین قدرت دفاعی و ایثار رزمندگان ماست که امروزه جمهوری اسلامی ایران را علی رغم اقیانوس پرتلاطم اطرافش محافظت کرده و باید اذعان داشت توانایی موشکی ایران تا کنون ضامن امنیت ما بوده است.

العاروری: ایران یکی از مقتدرترین حامیان حماس و مقاومت فلسطین است

معاون اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس عنوان کرد: موضوعات مهمی از جمله حمایت ایران از جبهه مقاومت در این دیدار مطرح شد و تحکیم همکاری‌ها و روابط میان فلسطین، مقاومت و کشور‌های حامی فلسطین مهم‌ترین هدف ما از این دیدار بوده است.

العاروری ادامه داد: رایزنی با مسئولان ایرانی پیرامون تحولات و رویداد‌هایی که مردم فلسطین تا کنون شاهد آن بوده اند و در جریان قرار دادن کلیه مسئولان نسبت به موضوع فلسطین از جمله مسائلی بود که در این دیدار مطرح شد.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اذعان داشت: دو موضوع مهم در این دیدار‌ها مطرح شد که یکی از این موضوعات مربوط به آشتی ملی مردم فلسطین است که ایران بسیار از این طرح استقبال کرد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مسائل مطرح شده مربوط به مقاومت مردم فلسطین و حماس بود که در این میان نام ایران به عنوان یکی از مقتدرترین حامیان حماس و مقاومت فلسطین مطرح شد.

 

انتهای پیام/

 

واکنش خرازی به مذاکره مجدد درباره بحث موشکی

صحبت های خرازی در دیدار با العارودی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۰۲ آبان ۱۳۹۶
عجب
آخرین اخبار