صدر اعظم سابق آلمان: آمریکا، روسیه‌ای ضعیف می‌خواهد

«گرهارد شرودر» اعلام کرد آمریکا برای حفظ جایگاه اقتصادی خود در اروپا از تقویت روابط اتحادیه اروپا با روسیه ناراضی است.

صدراعظم سابق آلمان: آمریکا، روسیه‌ای ضعیف می‌خواهدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، گرهارد شرودر، صدر اعظم سابق آلمان که به تازگی به سمت رئیس هیئت مدیره شرکت روسنفت روسیه منصوب شده است، در اظهار نظری به ناراضی بودن آمریکا از تقویت روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه پرداخت و گفت درحالی که اروپا مایل است روابط خود را با روسیه در همه زمینه ها به ویژه در بخش های گاز و نفت تقویت کند زیرا از نظر سیاسی واقتصادی این کار به نفعش است، آمریکا هر تلاشی انجام می دهد که روسیه ضعیف تر و بی ثبات تر شود. واقعیت امر آن است که آمریکا می خواهد روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه در ضعیف ترین شکل ممکن وجود داشته باشد.

شرودر افزود اروپا برخلاف آمریکا خواستار آن است روابط خود را از هر نظر با روسیه تقویت کند. چون نفع اروپا در این است که دست کم از نظر اقتصادی و انرژی روابط خیلی خوبی با روسیه داشته باشد. از همین رو، هرچه روسیه مترقی تر و از نظر اقتصادی شکوفا تر باشد از نظر اقتصادی بیشتر به نفع اروپا خواهد بود. با توجه به این شرایط ادامه انزوا و سیاست بی ثبات سازی روسیه به نفع اروپا نیست. در همین راستا ما از تحریم های آمریکا علیه روسیه نیز حمایت نمی کنیم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای انزوای بیشتر روسیه در اوایل ماه اوت امسال با امضای قانونی ،یک رشته تحریم های دیگر علیه روسیه، کره شمالی و ایران اعمال کرد. زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، این محدودیت های جدید آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: «هدف آمریکا از این تحریم ها و محدودیت های جدید آن است که با دور کردن روسیه، جای خود را در اروپا برای فروش نفت و گازش باز کند.»

ژان-کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، اعلام کرد کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا از منافع اروپایی ها دفاع می کند.

ولادیمیر چییوف، سفیر دائم روسیه در اتحادیه اروپا نیز در همین باره اعلام کرد اتحادیه اروپا موفق شده است برخی موانع مربوط به تحریم های آمریکا علیه روسیه را هموار کند.

 

 

انتهای پیام/

 

تلاش آمریکا برای تضعیف روسیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار