سفر نتانیاهو به انگلیس در صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده در صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور و برای قدردانی از انگلیس به لندن سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست؛ «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اوایل نوامبر و همزمان با صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور به لندن سفر خواهد کرد.

این دومین سفر نتانیاهو به انگلیس در یک سال اخیر خواهد بود. وی پیش از این در ماه فوریه نیز با «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، دیدار و گفتگو کرد.

سفر هفته آتی نتانیاهو به لندن به دعوت «ترزا می» صورت می گیرد. هنوز برنامه سفر و دیدارهای نتانیاهو در انگلیس اعلام نشده؛ اما انتظار می رود وی به غیر از شرکت در مراسم صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور، با ترزا می و دیگر مقامات لندن نیز دیدارهایی داشته باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمالا چهارشنبه اول نوامبر اراضی اشغالی را به مقصد لندن ترک می کند و یکشنبه 5 نوامبر نیز به اسرائیل باز می‌گردد.

بیانیه بالفور 2 نوامبر 1917 از سوی «جیمز بالفور»، وزیر خارجه وقت انگلیس، صادر و زمینه‌ساز تاسیس رژیم غیرقانونی صهیونیستی شد. ترزا می بارها درخواست فلسطینی‌ها برای عذرخواهی انگلیس به دلیل انتشار بیانیه بالفور را رد کرده است. وی ماه گذشته مدعی شد بیانیه بالفور یکی از مهمترین نامه‌های تاریخ است.

ترزا می در مجله «دوستان محافظه‌کار اسرائیل» که ماه سپتامبر منتشر شد از برگزاری صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور به عنوان «یک افتخار» یاد کرد.

دفتر وزارت خارجه انگلیس نیز در ماه آوریل مدعی شد: ما به نقش خود در تشکیل اسرائیل افتخار می کنیم. اکنون وظیفه ما حرکت به سمت صلح است.

در این میان، «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر انگلیس، از قبول دعوت به مراسم ضیافت شام صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور، خودداری کرده است.

در بیانیه بالفور خطاب به «والتر روتشیلد»، سیاستمدار یهودی تبار و عضو مجلس عوام بریتانیا، نوشته شده بود لندن موضعی مثبت برای ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فسطین دارد.

انتهای پیام/

برگزاری مراسم صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور در انگلیس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار